SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Sąd zakazał FoodCare'owi sprzedaży i reklam napoju Ngine, jego puszki zbyt podobne do Tigera

Decyzją sądu firma FoodCare otrzymała zakaz produkcji, sprzedaży i reklamowania napoju Ngine. Powód? Jego opakowania za bardzo przypominały konkurencyjną markę Tiger należącą do koncernu Maspex, co mogło wprowadzać konsumentów w błąd.

Spór firm FoodCare i Maspex dotyczący należącej do tej pierwszej marki napoju energetycznego Ngine toczył się przed wymiarem sprawiedliwości od jesieni 2018 roku. Maspex podnosił, że opakowania Ngine zbyt przypominają ich markę Tiger, przez co konsumenci mogą pomylić się w wyborze produktów na półce.

FoodCare przegrywa przed sądem w sprawie Ngine  

8 stycznia br. Sąd Okręgowy w Krakowie wydał wyrok nakazujący firmie FoodCare zaniechania wytwarzania, oferowania, wprowadzania do obrotu, importu lub eksportu oraz reklamy i promocji napojów Ngine (również pod oznaczeniami „N-Gine”, „N’Gine”)  w puszkach o pojemności 250 ml., które zostały przez FoodCare upodobnione do opakowań napojów Tiger.

Dodatkowo sąd nałożył na FoodCare obowiązek publikacji przeprosin w dwóch dziennikach prasowych na rzecz konsumentów i dystrybutora napojów Tiger za dopuszczenie się czynów nieuczciwej konkurencji.

Krakowski sąd wskazał, że opakowania Ngine od 2016 roku z późniejszymi modyfikacjami, zostały zbytnio upodobnione i zbliżone do opakowań napoju Tiger. Sąd ocenił, że takie podobieństwo rodzi ryzyko skojarzenia produktów ze sobą, konfuzji wśród konsumentów oraz „zlania się" obu produktów na półkach.

Sąd: FoodCare dopuścił się nieuczciwej konkurencji

Tym samym sąd uznał, że FoodCare dopuścił się czynów nieuczciwej konkurencji, posługując się wprowadzającym w błąd co do pochodzenia towaru opakowaniem napoju Ngine oraz naruszając dobre obyczaje w obrocie gospodarczym oraz interes konkurencyjnego przedsiębiorcy. Wyrok jest nieprawomocny.

- To bardzo ważny wyrok, który potwierdza, że bezprawne działania w biznesie nie mogą być tolerowane. Firma FoodCare w naszej ocenie świadomie upodabniała opakowania napoju Ngine do opakowania rozpoznawalnej i renomowanej marki Tiger, a co za tym idzie korzystała z dorobku naszej firmy - komentuje decyzję sądu Magdalena Rohde-Krempa, dyrektor generalny business unit beverages Grupy Maspex.

Do Grupy Maspex należą takie marki napojów i soków jak Tarczyn, Tymbark, Kubuś, Dr. Witt, Nestea i Caprio. Z kolei FoodCare w swoim portfolio napojowym ma marki energetyków Black i Ngine, wodę Ostromecko, izotonik 4move, sok Frugo i bezalkoholowe piwo z kofeiną BlackMeister Beer Energy.

- Napoje energetyczne to dla nas ważna kategoria w Polsce. Przede wszystkim ma jednak największy potencjał, jeśli chodzi o rozwój mojej firmy na świecie. Jesteśmy w prawie 60 krajach, ciągle dochodzą nowe. Najbardziej liczymy na USA, Rosję i Wielką Brytanię, tam koncentrujemy się na rozwoju biznesu - mówił w 2019 roku portalowi Wirtualnemedia.pl Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

FoodCare przegrywa przed sądem z Dr. Oetker

Dla FoodCare to kolejna przegrana w ostatnim czasie przed sądem sprawa dotycząca uczciwej konkurencji na rynku. Pod koniec ubiegłego roku Sąd Okręgowy w Katowicach na wniosek firmy Dr. Oetker zakazał FoodCare'owi wprowadzania do obrotu gospodarczego opakowania Pierniczków świątecznych marki Gellwe.

Jak informuje firma "roszczenie wynika z faktu popełnienia przez FoodCare Sp. z o.o. czynów nieuczciwej konkurencji, stanowiących naruszenie chronionych prawem interesów Dr. Oetker Polska. Marka Gellwe na opakowaniu Świątecznych pierniczków wykorzystała utrwalony wizerunek opakowania dobrze znanych Pierniczków firmy Dr. Oetker".

Dr. Oetker podał, że komornik sądowy w ramach decyzji sądu dokonał również zajęcia opakowań Pierniczków świątecznych marki Gellwe z wymienionymi wyżej elementami, w dostępnych formach i gramaturach, znajdujących się na terenie przedsiębiorstwa FoodCare i magazynów, w których są składowane.

Dołącz do dyskusji: Sąd zakazał FoodCare'owi sprzedaży i reklam napoju Ngine, jego puszki zbyt podobne do Tigera

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gepard
Jakim trzeba być idiotą żeby nie odróżnić tych dwóch napitków?
odpowiedź
User
vv
A co z szatą graficzną Super Expressu, naśladującą Fakt?
odpowiedź
User
pierwszy
A co z szatą graficzną Super Expressu, naśladującą Fakt?


Super Express był pierwszy - to Fakt jest podróbą :-)
odpowiedź