SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

To, co najważniejsze w 2019 roku i czego spodziewać się w tym roku według Joanny Czechowskiej, market director of marketing Poland w Mariott International

Joanna Czechowska, market director of marketing Poland w Mariott International wskazuje najważniejsze wydarzenia 2019 roku, sukcesy i porażki minionego roku oraz prognozy na rok 2020.

WYDARZENIE ROKU 
Film Tomasza Sekielskiego "Tylko nie mów nikomu". Dawno żaden film dokumentalny nie wywołał w Polsce tak dużych emocji. Temat znany, kontrowersje trwają od lat, ale sposób, w jaki zrealizowany jest obraz sprawia, że odkrywamy problem na nowo, głębiej. Co ważne, dokument został sfinansowany ze zbiórki publicznej. Takie zbiórki to relatywnie nowa rzecz, ale dobrze wpływa na budowanie obywatelskich postaw, możliwość utożsamiania się z zagadnieniem, wspieranie słusznych idei. Liczne nagrody dla Sekielskiego za ten projekt są jak najbardziej zasłużone.

SUKCES ROKU
Nobel dla Olgi Tokarczuk. Nie ma związku z marketingiem, ale z reklamą jak najbardziej - reklamą Polski na arenie międzynarodowej. Potrzeba nam tego.

PORAŻKA/ROZCZAROWANIE ROKU
Amazon i to jak traktuje pracowników. Sąd uznał, że zasady, którymi kieruje się gigant, oceniając i zwalniając pracowników, łamią kodeks pracy. Ale z kim tu rozmawiać, jeśli w Amazonie w USA wydajność pracowników ocenia... sztuczna inteligencja.

CZŁOWIEK ROKU
Donald Tusk. Bronił jedności Europy do końca i - co symboliczne! - Unia pomniejszy się o Wielką Brytanię już nie za jego kadencji. Świetnie ocenia rzeczywistość, jest zabawny, mądry, inteligentny, dobrze kalkuluje. 5 lat w Radzie Europejskiej sprawiło, że Tusk stał się wytrawnym światowym politykiem: szanowanym, lubianym, z ogromnym zapleczem.  

SERWIS/KAMPANIA/PROJEKT ROKU
Kampania Sprite'a #iloveyouhater - to jedna z kampanii przeciwko nienawiści rozsiewanej w Internecie. Ten przykład jest wyjątkowo pomysłowy i ładny wizualnie i - co najbardziej podkreśla skalę problemu - opiera się na prawdziwych komentarzach, które dostawali bohaterowie kampanii (dziewczyna, której chłopak jest czarnoskóry czy mężczyzna tańczący balet).

TREND ROKU
Go eco! Arne Sorenson (CEO Marriott International) ogłasza, że sieć Marriott International wycofuje się z małych buteleczek szamponów, odżywek i balsamów do ciała na rzecz większych dozowników. I nawet jeśli są hotele, które zrobiły to wcześniej, to gdy na taki krok decyduje się największa firma hotelarska na świecie (korzystająca z pół miliarda takich buteleczek rocznie), to trend wybrzmiewa szczególnie głośno. Trend w 2019 legitymizuje zresztą Unia Europejska, która zakazała korzystania z plastikowych jednorazówek po 2021.

PROGNOZY NA 2020 ROK
Brexitu odsłona kolejna (i ostateczna), wybory prezydenckie w Polsce i w USA, Igrzyska Olimpijskie w Tokio, sejm vs senat w Polsce, walki Grety o planetę ciąg dalszy - medialne gary będą wrzały.


 

Dołącz do dyskusji: To, co najważniejsze w 2019 roku i czego spodziewać się w tym roku według Joanny Czechowskiej, market director of marketing Poland w Mariott International

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl