SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Francuska kampania społeczna wskazuje „toksyczną męskość” jako przyczynę wypadków drogowych

Nowa kampania społeczna we Francji dotycząca bezpieczeństwa na drogach wskazuje na rolę płci w zachowaniu za kierownicą. Autorzy twierdzą, że „toksyczna męskość” może być tak samo ważnym czynnikiem przyczyniającym się do wypadków, jak prędkość, alkohol, narkotyki i zmęczenie – pisze dziennik „Guardian”.

Kampania społeczna została przygotowana przez francuski urząd bezpieczeństwa drogowego (Sécurité routière). Wskazuje na związek między toksycznymi, umacnianymi stereotypami wzorcami męskości a podejmowaniem ryzyka za kierownicą i apeluje o ostrożność na drogach.

Krótkie nagranie, które trafiło również do sieci, przedstawia mężczyzn zaraz po narodzinach dzieci, ukazując ich jako osoby opiekuńcze i rozsądne. Towarzyszą swoim dzieciom od pierwszych chwil życia, a ojcostwo sprawia im szczerą radość.

Na końcu nagarnia można przeczytać: „Bądź mężczyzną, jakim chcesz być, ale bądź mężczyzną żywym. Na drodze 8 na 10 zgonów to mężczyźni”.

Kampania mówi o presji społecznej na mężczyzn

Kampania nakłaniania mężczyzn do opierania się presji społecznej. „Nie musisz podążać za tym, czego ludzie oczekują od mężczyzny” – słychać w nagraniu głos świeżo upieczonego ojca.

„To uderzające, jak pewne stereotypy są uparcie przekazywane z ojca na syna, w tym samochód jako symboliczny obiekt męskości” – stwierdził socjolog Alain Mergier, cytowany przez brytyjski dziennik „Guardian”. „Nie poświęca się temu wiele uwagi, a jednak widzimy daleko idący wpływ na wypadki” – dodał.

Megier zauważył ponadto, że instynkt niektórych kierowców płci męskiej do rywalizacji po wyprzedzeniu przez inny samochód pochodzi z poczucia wśród niektórych, „że męskość musi być broniona, aby nie była postrzegana jako krucha lub bezbronna”.

„Ważne w tej kampanii jest to, że nie stygmatyzuje mężczyzn, sugeruje inną wizję mężczyzn i męskości, która nie polega na konfrontacji czy byciu agresywnym, ale na wrażliwości” – zauważył socjolog.

We Francji 78 proc. zabitych w wypadkach drogowych w 2022 roku to mężczyźni. Stanowili oni również 88 proc. młodych kierowców, którzy zginęli w ubiegłym roku na drodze, a także 93 proc. pijanych kierowców biorących udział w wypadkach.

Dołącz do dyskusji: Francuska kampania społeczna wskazuje „toksyczną męskość” jako przyczynę wypadków drogowych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zz
Czekamy na kampanie społeczną, która wskazuje "toksyczną kobiecości" jako przyczyny zakorkowanych ulic w miastach - i związanego z tym wzrostu zanieczyszczenia powietrza.
0 0
odpowiedź
User
a
francuski niech się bardziej skrobi, afryka z arabami niech się bardziej mnoży. Szybszy upadek francji, która i tak teraz ledwo dycha przyśpieszy tylko rozkład niemiec i skończy się cyrk unijny i coś z Europy uda się ocalić dla Europejczyków. Wielka Brytania już jest w rozkroku nad swoją trumną, ale oni teraz nie sa w unii i nie maja euro, więc iększego wpływu to mieć nie będzie na Europę.
0 0
odpowiedź
User
haha
Czekamy na kampanie społeczną, która wskazuje "toksyczną kobiecości" jako przyczyny zakorkowanych ulic w miastach - i związanego z tym wzrostu zanieczyszczenia powietrza.


włącz sobie france24 to idziesz mial toksycznej kobiecości pod dostatkim. Oczywiście owa kobicozsć nie ma nic przeciwko islamowi.
0 0
odpowiedź