„Top Gear” mocno w dół, zyskuje „Auto Świat Poradnik”
W lutym 2015 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała do magazynu „Auto-Moto”, a najwięcej stracił „Top Gear”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2015 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2014 roku zwiększyła się o 1,34 proc. i wyniosła 106 535 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 13,25 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 72 456 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce w analizowanym okresie należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 49 980 egz., po wzroście o 0,52 proc. Drugą lokatę zajął magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 45 051 egz., po wzroście o 4,14 proc. - największym w zestawieniu.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 22,29 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 31 985 egz.
Wirtualnemedia.pl | luty | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 904 | 106 535 | 106 535 | 194 989 | 105 128 | 105 128 |
Auto Świat | 117 531 | 73 444 | 72 456 | 130 642 | 88 846 | 83 521 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 90 000 | 49 980 | 49 980 | 88 000 | 49 722 | 49 722 |
Auto Świat Poradnik | 67 989 | 45 051 | 45 051 | 71 996 | 43 261 | 43 261 |
Top Gear | 63 997 | 31 985 | 31 985 | 72 986 | 41 159 | 41 159 |
Auto Motor i Sport | 52 040 | 26 068 | 26 068 | 54 412 | 28 677 | 28 677 |
Świat Motocykli | 27 000 | 15 574 | 15 574 | 30 000 | 15 650 | 15 650 |
Automobilista | 19 400 | 7 614 | 7 459 | 19 700 | 8 224 | 8 189 |
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 1,23 proc., a wynik „Auto Świata” - o 2,60 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 26,45 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Auto-Moto”, a najwięcej stracił tutaj „Top Gear” - było to 39,39 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | luty | styczeń | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 904 | 106 535 | 106 535 | 194 874 | 105 336 | 105 243 |
Auto Świat | 117 531 | 73 444 | 72 456 | 119 481 | 71 667 | 70 620 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 90 000 | 49 980 | 49 980 | 87 972 | 39 709 | 39 524 |
Auto Świat Poradnik | 67 989 | 45 051 | 45 051 | 69 996 | 36 489 | 36 489 |
Top Gear | 63 997 | 31 985 | 31 985 | 89 974 | 52 770 | 52 770 |
Auto Motor i Sport | 52 040 | 26 068 | 26 068 | 51 997 | 29 102 | 29 102 |
Świat Motocykli | 27 000 | 15 574 | 15 574 | 37 000 | 15 717 | 15 717 |
Automobilista | 19 400 | 7 614 | 7 459 | 19 500 | 7 826 | 7 826 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Top Gear” mocno w dół, zyskuje „Auto Świat Poradnik”