TP SA przedstawiła zarys strategii rozwoju grupy na lata 2006-2008
Zarząd Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) przedstawił zarys nowej strategii grupy na lata 2006-2008, w której głównym priorytetem jest wzrost wartości.
Podała spółka w poniedziałkowym komunikacie.
„Nowa strategiczna mapa drogowa Grupy TP SA na lata 2006-2008 zakłada wyłącznie jeden priorytet: wzrost wartości. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez rozwijanie nowych źródeł przychodów przy utrzymaniu rentowności” – czytamy w komunikacie.
Grupa TP SA zamierza m.in. wprowadzać nowatorskie produkty i oferty konwergentne, oparte w większości na protokole internetowym.
„Łączenie transmisji danych, obrazów i muzyki, a także oferowanie tego typu dostępu użytkownikom sieci stacjonarnej i komórkowej” – czytamy dalej w komunikacie.
TP SA nie wyklucza także ekspansji zewnętrznej w Europie Środkowowschodniej przy utrzymaniu podejścia zachowawczego.
„Wkraczamy w 2006 rok w dobrej kondycji, gotowi realizować nowy cykl strategiczny, który będzie poświęcony rozwojowi i budowaniu wartości. Naszym ostatecznym celem jest osiągnięcie pozycji wiodącego zintegrowanego operatora telekomunikacyjnego w Europie Środkowowschodniej” – powiedział wiceprezes spółki Alain Carlotti, cytowany w komunikacie.
TP SA podała, że przychody w 2005 roku z usług telefonii stacjonarnej spadły o 7% r/r, a spadek ten był wynikiem utraty klientów na rzecz operatorów telefonii komórkowej i wprowadzeniem preselekcji operatora.
Z kolei w ubiegłym roku dynamicznie wzrosła, o 71%, liczba abonentów usług szerokopasmowych – do 1.168 mln.
W telefonii komórkowej liczba klientów na koniec ubiegłego roku wyniosła 9.919 tys. (wzrost o 33,3%). Oznacza to, że udział PTK Centertel w rynku (wg liczby klientów) osiągnął w 2005 roku poziom 33,9% (32,2% w 2004 roku).
Według TP SA, liczba klientów post-paid wzrosła w ubiegłym roku o 25%, a klientów pre-paid o 40%.
Dołącz do dyskusji: TP SA przedstawiła zarys strategii rozwoju grupy na lata 2006-2008