TP SA wprowadza klientów w błąd?
UOKiK wszczął postępowanie w sprawie TP SA
Ulotki Telekomunikacji Polskiej reklamujące plany taryfowe „Darmowe Weekendy” oraz „Darmowe Wieczory i Weekendy” - mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Prezes UOKiK Cezary Banasiński wszczął postępowanie w związku z podejrzeniem naruszenia prawa.
W listopadzie 2003 roku Telekomunikacja Polska SA przesłała swoim abonentom ulotki reklamowe dotyczące nowych ofert. Zgodnie z nimi konsument wybierając plany taryfowe - „Darmowe Weekendy" oraz "Darmowe Wieczory i Weekendy" mógł wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 w tygodniu, oraz bez ograniczeń w sobotę i niedzielę. Jak ustalił Urząd, choć ulotki informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia br. w praktyce wielu konsumentom nie została aktywowana. W efekcie ci, którzy zamówili pakiety nie mieli świadomości, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów.
Ponadto ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż, TP SA konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat.
Zdaniem UOKiK powyższe działania Telekomunikacji Polskiej mogą naruszać zbiorowe interesy konsumentów. Z tego względu 23 lipca b.r. zostało wszczęte postępowanie, które powinno zakończyć się najpóźniej w terminie 3 miesięcy. W przypadku niezastosowania się do prawomocnej decyzji UOKiK - TP SA grozi do 10 tys. euro kary za każdy dzień zwłoki.
Dołącz do dyskusji: TP SA wprowadza klientów w błąd?