Trójka bez 29 proc. wpływów reklamowych, Jedynka ze wzrostem o trzy czwarte
Po dziesięciu miesiącach br. wpływy reklamowe rok do roku wzrosły o 6,5 proc. Największą dynamikę wzrostu miał Program I Polskiego Radia, którego przychody wzrosły o blisko 76 proc. Największy spadek odnotowała z kolei radiowa Trójka – jej wpływy reklamowe spadły o blisko jedną trzecią.
W okresie styczeń-październik br. stacje radiowe zarobiły na reklamach nieco ponad 7,5 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku o 6,5 proc. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).
Najwięcej na reklamach zarobiło w omawianym okresie RMF FM – 2,32 mld zł (więcej o 7,3 proc.). Wicelider zestawienia, czyli Radio Zet miało przychody z reklam na poziomie 1,36 mld zł (więcej o 8 proc.), a trzecia na podium radiowa Jedynka zarobiła 362,8 mln zł (więcej o 75,8 proc. niż przed rokiem).
Wzrosły wpływy reklamowe: Tok FM – o 16,8 proc. (do 186 mln zł), Eski Warszawa – o 7,7 proc. (do 106,5 mln zł), RMF Classic – o 16,7 proc. (do 104,3 mln zł), Eski Wrocław – o 7,5 proc. (do 98,5 mln zł) i Eski Poznań – o 13,6 proc. (do 93,8 mln zł).
Mniej na reklamach zarobiły z kolei: Trójka, której przychody zmalały o 29 proc., do 265,8 mln zł i Vox FM – mniej o 7,8 proc. (146,2 mln zł).
Tylko 1,6 proc. udziału Trójki, najniższy wynik w historii
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od września do listopada 2021 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 30,6 proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział zwiększył się o 1,5 pkt. proc.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,8 proc. (udział tej stacji względem okresu wrzesień-listopad 2020 wzrósł o 1,8 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu).
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku wyniósł 7,9 proc. (do góry o 0,3 pkt. proc.).
Tuż za podium znalazła się Jedynka. Udział stacji zmalał o 0,6 pkt. proc. do 4,5 proc. Taki sam wynik miało Audytorium 17, którego udział w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej zmalał również o 0,6 pkt. proc.
POLECAMY: Jak mierzy się słuchalność radia w Polsce?
Trójka z najniższym wynikiem w historii
Z dziewiątej na dwunastą lokatę spadła Trójka, której wynik zmniejszył się o 1 pkt. proc. do 1,6 proc. Jest to najniższy udziału stacji w historii badania Radio Track. Dotychczas stacja najniższy udział miała w fali lipiec-wrzesień 2021, gdzie jej wynik wyniósł 1,7 proc.
Trójkę w fali wrzesień-listopada 2021 wyprzedziły takie stacje, jak: TOK FM, Antyradio i Radio Plus.
W połowie maja ub.r. unieważniono wydanie Listy Przebojów Trójki, w którym wygrała piosenka Kazika Staszewskiego „Twój ból jest lepszy niż mój” (w utworze piosenkarz skrytykował wizytę Jarosława Kaczyńskiego na Powązkach 10 kwietnia - nie wymieniając przy tym nazwiska polityka). W kolejnych dniach ze stacją pożegnał się prowadzący listę Marek Niedźwiecki, następnie ze stacji w trybie natychmiastowym odeszło większość kluczowych dziennikarzy. Wydarzenia wokół stacji zostały ocenione jako poważny kryzys wizerunkowy - nie tylko w mediach publicznych, ale w partii rządzącej w ogóle.
POLECAMY: Co się stało z ponad milionem słuchaczy Trójki?
Radio SuperNova najbardziej w dół
Największy spadek w zestawieniu odnotowało Radio SuperNova, które nadaje od 5 maja br. zastępując Radio Wawa. Średni udział Radia SuperNova w analizowanej fali wyniósł 0,6 proc. Względem Radia Wawy nadawanego w analogicznym okresie rok wcześniej strata wyniosła 1,2 pkt. proc.
Dołącz do dyskusji: Trójka bez 29 proc. wpływów reklamowych, Jedynka ze wzrostem o trzy czwarte
Kto się tam reklamuje tego ja nie szanuję…