SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN liderem, ostro w dół TVP - zyskuje Puls i AXN

W maju br. największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych miała TVN, która wyprzedziła Polsat. Na czele kanałów tematycznych znalazł się AXN (ostro w dół Polsat Sport), a stacja która zanotowała największy wzrost to TV Puls. Reklamodawcą numer był Unilever.

Cennikowe wpływy z reklam TVN-u w maju br. wyniosły 291,7 mln zł i były o 36,5 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Pozwoliło to stacji awansować na pierwszą pozycję w rankingu najlepiej zarabiających z reklamy telewizyjnej - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 288,4 mln zł (o 22,4 proc. więcej niż w maju 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 141,5 mln zł, czyli o 14,5 proc. niższą niż rok wcześniej.

Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam z poziomu 119,9 mln zł do 93,3 mln zł.

Na piątym miejscu uplasował się kanał AXN z kwotą 31,5 mln zł. Stacja ta zyskał w maju br. aż 109,7 proc. w porównaniu do maja ub. r. i została nowym liderem wśród kanałów tematycznych.

AXN zdetronizował telewizję Polsat Sport, która spadła z piątej lokaty aż na siedemnastą, zanotowała bowiem zmniejszenie wpływów o 64 proc. do 10,02 mln zł.

Największy relatywny wzrost przychodów reklamowych odnotowała znajdująca się na siódmym miejscu w zestawieniu TV Puls, której wpływy w maju br. wyniosły 26 mln zł, czyli o 303, 1 proc. więcej niż przed rokiem.


V 2008 ZMIANA
TVN 291 685 003 zł 36,5%
Polsat 288 372 924 zł 22,4%
TVP1 141 490 268 zł -14,5%
TVP2 93 259 863 zł -22,2%
AXN 31 475 335 zł 109,7%
TV4 27 623 215 zł 41,8%
TV Puls 26 543 398 zł 303,1%
TVN 24 21 906 185 zł 20,4%
Jetix 17 202 805 zł 58,2%
TVN Siedem 16 632 024 zł 66,4%
4fun TV 14 620 094 zł 66,6%
Cartoon Network 14 504 860 zł 29,7%
Discovery 13 288 785 zł 50,4%
VIVA Polska 12 855 500 zł -8,6%
MTV Polska 12 687 735 zł -26,7%
TVP INFO 10 367 230 zł 3,8%
Polsat Sport 10 029 945 zł -64,6%
Tele 5 10 006 767 zł -15,2%
National Geographic Channel 8 553 500 zł 102,0%
Hallmark 8 343 295 zł 159,9%

V 2007
Polsat 235 619 847 zł
TVN 213 684 277 zł
TVP1 165 396 175 zł
TVP2 119 866 870 zł
Polsat Sport 28 348 400 zł
TV4 19 481 342 zł
TVN 24 18 189 353 zł
MTV Polska 17 299 855 zł
AXN 15 009 906 zł
VIVA Polska 14 065 050 zł
Tele 5 11 794 960 zł
Cartoon Network 11 186 880 zł
Jetix 10 871 867 zł
TVN Siedem 9 996 383 zł
TVP INFO 9 987 020 zł
Discovery 8 833 845 zł
4fun TV 8 775 920 zł
Polsat Zdrowie i Uroda 7 605 811 zł
TV Puls 6 585 587 zł
VH1 Polska 6 402 725 zł


Top 20 reklamodawców
Unilever Polska, Procter and Gamble Operations Polska i L'oreal Polska to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w kwietniu br.


V 2008
UNILEVER POLSKA 67 613 327 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 51 607 401 zł
L`OREAL POLSKA 24 701 861 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 23 612 236 zł
NESTLE POLSKA 23 465 337 zł
DANONE 21 522 825 zł
RECKITT BENCKISER 20 211 960 zł
PTK CENTERTEL 20 051 377 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 18 658 875 zł
MASPEX WADOWICE 17 501 540 zł
GRUPA ŻYWIEC 16 645 707 zł
COLGATE - PALMOLIVE 16 437 240 zł
POLKOMTEL 14 774 266 zł
HENKEL 14 683 803 zł
NIVEA POLSKA 13 292 622 zł
P4 13 231 041 zł
AXA UBEZPIECZENIA - AVANSSUR 12 961 227 zł
FRITO LAY POLSKA 12 924 970 zł
WRIGLEY'S 11 602 425 zł
US PHARMACIA 11 429 595 zł

V 2007
UNILEVER - BESTFOODS 62 450 319 zł
POLKOMTEL 33 319 607 zł
PTK CENTERTEL 27 463 046 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 26 910 465 zł
NESTLE POLSKA 26 697 935 zł
DANONE 23 767 896 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 19 959 667 zł
GRUPA ŻYWIEC 18 295 108 zł
L`OREAL POLSKA 17 795 254 zł
HENKEL 16 195 362 zł
MASTER FOODS POLSKA 15 517 115 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 14 766 825 zł
US PHARMACIA 14 593 016 zł
ZBYSZKO 14 119 585 zł
NIVEA POLSKA 12 542 821 zł
GILLETTE POLAND 11 908 294 zł
COCA - COLA COMPANY 11 493 315 zł
AGORA S.A. 9 990 142 zł
P4 9 842 921 zł
RECKITT BENCKISER 9 767 520 zł

Dołącz do dyskusji: TVN liderem, ostro w dół TVP - zyskuje Puls i AXN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl