TVN liderem w maju, tylko Polsat zyskał w czołówce. Seriale TVP hitami
W maju br. na pozycji lidera oglądalności wśród stacji telewizyjnych utrzymał się TVN. Z kolei na drugim miejscu umocnił się Polsat, który zanotował jedyny wzrost wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Sporo zyskała TV Puls.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w maju 2014 roku zajął TVN. Udział tego kanału względem maja 2013 roku spadł o 9,69 proc. i wyniósł 12,30 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Z trzeciej lokaty na drugą awansował Polsat, którego udział wzrósł o 0,91 proc. do 12,18 proc. Był to jedyny wzrost wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki”.
Największy spadek wśród czterech czołowych stacji, wynoszący 10,53 proc., zanotowała z kolei TVP1. Z wynikiem 11,30 proc. stacja ta spadła z miejsca drugiego na trzecie. Czwarta lokata należała do TVP2, której udział wyniósł 9,46 proc., po spadku o 10,42 proc.
Ogółem łączny udział czterech głównych stacji telewizyjnych w analizowanym okresie spadł z 48,88 proc. do 45,24 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka naziemny kanał TVN7, którego udział zmalał o 4,14 proc. do 3,47 proc. Oczko niżej (po awansie z miejsca dziewiątego) znalazł się natomiast także nadający w naziemnej telewizji cyfrowej kanał TV Puls, notujący największy wzrost w pierwszej dziesiątce rankingu. Jego udział poszedł do góry o 14,08 proc. i wyniósł 3,24 proc.
Najwięcej w top 10 stracił natomiast kanał TV4, który zajął miejsce dziewiąte. Zanotował on spadek o 19,50 proc., a jego wynik to 2,60 proc.
Wirtualnemedia.pl | maj | |
Wszyscy 4+ | 2013 | 2014 |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN | 13,62% | 12,30% |
Polsat | 12,07% | 12,18% |
TVP1 | 12,63% | 11,30% |
TVP2 | 10,56% | 9,46% |
TVN7 | 3,62% | 3,47% |
TV PULS | 2,84% | 3,24% |
TVN24 | 3,08% | 3,03% |
TVP INFO | 2,92% | 2,68% |
TV4 | 3,23% | 2,60% |
Polsat2 | 1,67% | 1,67% |
TVP Seriale | 1,09% | 1,55% |
Puls 2 | 0,98% | 1,42% |
TTV - Twoja Telewizja | 1,04% | 1,24% |
Polsat News | 0,96% | 1,08% |
TVP Regionalna | 0,00% | 1,06% |
TV6 | 0,55% | 0,95% |
Stopklatka | 0,00% | 0,87% |
TVP Rozrywka | 0,46% | 0,80% |
Discovery | 0,67% | 0,75% |
Polo TV | 0,65% | 0,73% |
TVN Style | 0,73% | 0,70% |
Polsat Sport | 0,59% | 0,66% |
Nickelodeon | 0,66% | 0,66% |
AXN | 0,78% | 0,64% |
Kino Polska | 0,92% | 0,62% |
W najważniejszej dla reklamodawców grupie komercyjnej 16-49 pozycja lidera należała także do TVN, którego udział w maju br. spadł o 9,26 proc. do poziomu 13,91 proc.
Na drugim miejscu znalazł się Polsat z udziałem wynoszącym 13,79 proc., po wzroście o 3,45 proc. - jedynym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Trzecia pozycja należała do TVP2 (8,06 proc., spadek o 12,58 proc. - największy w top 4), a na czwartej uplasowała się TVP1. Jej udział zmalał o 11,76 proc. i wyniósł 7,95 proc.
Pierwszą piątkę zestawienia zamyka tutaj stacja TV Puls, która względem maja 2013 roku zanotowała wzrost udziału o 15,53 proc. do 3,72 proc. Rok wcześniej kanał ten był szósty.
Wirtualnemedia.pl | maj | |
Wszyscy 16-49 | 2013 | 2014 |
Stacja | SHR % | SHR % |
TVN | 15,33% | 13,91% |
Polsat | 13,33% | 13,79% |
TVP2 | 9,22% | 8,06% |
TVP1 | 9,01% | 7,95% |
TV PULS | 3,22% | 3,72% |
TVN7 | 3,65% | 3,07% |
TV4 | 3,01% | 2,86% |
TVN24 | 2,31% | 2,46% |
Polsat2 | 1,69% | 1,76% |
TVP Seriale | 1,28% | 1,66% |
Puls 2 | 0,87% | 1,43% |
TTV - Twoja Telewizja | 0,93% | 1,33% |
Discovery | 1,11% | 1,14% |
Polo TV | 0,90% | 1,13% |
Eska TV | 1,05% | 1,08% |
TV6 | 0,58% | 1,02% |
TVP INFO | 1,32% | 0,99% |
TVN Style | 1,00% | 0,97% |
Polsat News | 0,73% | 0,91% |
Comedy Central | 0,69% | 0,91% |
Stopklatka | 0,00% | 0,88% |
TVN Turbo | 0,82% | 0,82% |
TVP Rozrywka | 0,53% | 0,80% |
Polsat Film | 0,59% | 0,80% |
ATM Rozrywka | 0,67% | 0,75% |
1 2
Dołącz do dyskusji: TVN liderem w maju, tylko Polsat zyskał w czołówce. Seriale TVP hitami