TVN spodziewa się spadku rynku reklamy o 7,5 proc. w tym roku
Wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce spadnie w IV kwartale br. o 8 proc., a w całym 2012 roku o 7,5 proc. - szacuje Grupa TVN. W odniesieniu do samego TVN spadki te wynieść mają odpowiednio 8,9 proc. i 8,2 proc.
- Cały kwartał był trudny, ale zarząd działał, by zniwelować negatywny trend na rynku reklam. Dostarczyliśmy ok. 28 mln zł oszczędności netto, co z nawiązką zrekompensowało o 25 mln niższe przychody - powiedział prezes TVN Markus Tellenbach podczas konferencji prasowej.
Spółka oczekuje, że w trwającym już IV kwartale br. uda się zaoszczędzić jeszcze więcej i dzięki temu nie odczuć niekorzystnej sytuacji na rynku reklamy. - W perspektywie IV kwartału mogę powiedzieć, że oszczędności będą znacznie wyższe niż te, które pokazaliśmy w III kwartale. Sama redukcja kosztów programmingu w IV kwartale wyniesie więcej niż nasze całe oszczędności w III kwartale - wyjaśniał wiceprezes TVN Piotr Walter.
Powołując się na dane własne oraz Starlinka, TVN podał, że rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale br. spadł o ok. 7,0 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 roku. Natomiast w okresie I-III kw. 2012 r. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce zmalał o ok. 7,3 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN spodziewa się spadku rynku reklamy o 7,5 proc. w tym roku