Telewizja Polska zamawia sprzęt emisyjny dla TVP Kobieta
W ramach przetargu Telewizja Polska chce kupić grupę urządzeń emisyjnych wraz z oprogramowaniem na potrzeby nowego kanału TVP Kobieta.
Zamówienie dotyczy zakupu grupy urządzeń wraz z oprogramowaniem w redundantnym rozwiązaniu technologicznym Channel-In-A-Box oraz elementów rozszerzających właściwości posiadanych już przez Telewizję Polską macierzy dyskowych.
Chodzi m.in. o bramę między systemem krosowniczym TVP a systemem Channel-In-A-Box, dwa generatory wzorca czasu PTP, mikser zapasowy, dwa przełączniki awaryjne Clean Switch, po osiem synchronizatorów i wzmacniaczy rozdzielczych SD/HD wraz z przyłączami cztery pamięci Still Store SD/HD z przyłączami, 14 konwerterów sygnału video SD/HD oraz stojak technologiczny z czterema panelami zasilającymi.
Oferty będzie można składać do 23 marca, zostaną ocenione wyłącznie na podstawie zaproponowanych cen brutto. Wadium wynosi 70 tys. zł.
Wybrany podmiot ma dostarczyć zamówienie w ciągu 45 dni od podpisania umowy.
TVP Kobieta od 8 marca
Kanał TVP Kobieta zacznie nadawanie 8 marca, będzie miał charakter lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowy. Stacja jest skierowana do kobiet ze wszystkich grup wiekowych i społecznych.
W ramówce kanału będą programy m.in. Marty Manowskiej, Idy Nowakowskiej, Ewy Minge, Miłki Raulin, Moniki Witkowskiej, Agnieszki Mielczarek i Joanny Lewandowskiej. Roczny budżet stacji określono na ponad 17 mln zł.
W zeszłym tygodniu Telewizja Polska zaczęła emitować spot TVP Kobieta, który w internecie mocno skrytykowano, zarzucając mu m.in. powielanie stereotypów o kobietach.
Jedną z twarzy nowej stacji miała być Marzena Rogalska, pojawiła się w spocie. We wtorek w zeszłym tygodniu Rogalska nieoczekiwanie poinformowała, że po 12 latach współpracy żegna się z Telewizją Polską, nie podała konkretnych przyczyn.
TVP z kolejną rekompensatą abonamentową
W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.
W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.
Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.
Pod koniec stycznia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2021 rok. Zapisano w niej, że Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymają z budżetu państwa do 1,95 mld zł rekompensaty za utracone wpływy z abonamentu rtv.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska zamawia sprzęt emisyjny dla TVP Kobieta
sensowniej by było, by jakieś tam centrum technologii zamawiało sprzęt wg potrzeb, te super kamery w studiu Wiadomości ile h dziennie pracują?