SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Telewizja Polska zamawia sprzęt emisyjny dla TVP Kobieta

W ramach przetargu Telewizja Polska chce kupić grupę urządzeń emisyjnych wraz z oprogramowaniem na potrzeby nowego kanału TVP Kobieta.

Marta Manowska; fot. TVPMarta Manowska; fot. TVP

Zamówienie dotyczy zakupu grupy urządzeń wraz z oprogramowaniem w redundantnym rozwiązaniu technologicznym Channel-In-A-Box oraz elementów rozszerzających właściwości posiadanych już przez Telewizję Polską macierzy dyskowych.

Chodzi m.in. o bramę między systemem krosowniczym TVP a systemem Channel-In-A-Box, dwa generatory wzorca czasu PTP, mikser zapasowy, dwa przełączniki awaryjne Clean Switch, po osiem synchronizatorów i wzmacniaczy rozdzielczych SD/HD wraz z przyłączami cztery pamięci Still Store SD/HD z przyłączami, 14 konwerterów sygnału video SD/HD oraz stojak technologiczny z czterema panelami zasilającymi.

Oferty będzie można składać do 23 marca, zostaną ocenione wyłącznie na podstawie zaproponowanych cen brutto. Wadium wynosi 70 tys. zł.

Wybrany podmiot ma dostarczyć zamówienie w ciągu 45 dni od podpisania umowy.

TVP Kobieta od 8 marca

Kanał TVP Kobieta zacznie nadawanie 8 marca, będzie miał charakter lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowy. Stacja jest skierowana do kobiet ze wszystkich grup wiekowych i społecznych.

W ramówce kanału będą programy m.in. Marty Manowskiej, Idy Nowakowskiej, Ewy Minge, Miłki Raulin, Moniki Witkowskiej, Agnieszki Mielczarek i Joanny Lewandowskiej. Roczny budżet stacji określono na ponad 17 mln zł.

W zeszłym tygodniu Telewizja Polska zaczęła emitować spot TVP Kobieta, który w internecie mocno skrytykowano, zarzucając mu m.in. powielanie stereotypów o kobietach.

Jedną z twarzy nowej stacji miała być Marzena Rogalska, pojawiła się w spocie. We wtorek w zeszłym tygodniu Rogalska nieoczekiwanie poinformowała, że po 12 latach współpracy żegna się z Telewizją Polską, nie podała konkretnych przyczyn.

TVP z kolejną rekompensatą abonamentową

W 2019 r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. Na koniec roku nadawca miał 2 790 etatowych pracowników zarabiających średnio 9 572 zł. Wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,18 mln zł, prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej - na nagrody dla pracowników zostanie przeznaczone 18 mln zł.

W drugiej połowie kwietnia ub.r. zgodnie z nowelizacją ustawy abonamentowej, która weszła w życie w marcu, minister finansów przekazał Telewizji Polskiej i Polskiemu Radiu obligacje skarbowe o wartości 1,95 mld zł. 5 maja zostały one zasymilowane z inną serią obligacji, tak żeby minister finansów mógł je wykupić. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że w ramach tegorocznej rekompensaty TVP dostała 1,71 mld zł, Polskie Radio - 119,2 mln zł, a regionalne ośrodki radiowe - 119,3 mln zł.

Głównie dzięki tej rekompensacie w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

Pod koniec stycznia prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową na 2021 rok. Zapisano w niej, że Telewizja Polska i Polskie Radio otrzymają z budżetu państwa do 1,95 mld zł rekompensaty za utracone wpływy z abonamentu rtv.

Dołącz do dyskusji: Telewizja Polska zamawia sprzęt emisyjny dla TVP Kobieta

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc
Zdefraudujemy wasze pieniądze i co nam zrobicie?
odpowiedź
User
Karolina
Zdążą przed 8 marca 2021?
odpowiedź
User
seba
czyli, że co każda stacja będzie miała swój osobny sprzęt?
sensowniej by było, by jakieś tam centrum technologii zamawiało sprzęt wg potrzeb, te super kamery w studiu Wiadomości ile h dziennie pracują?
odpowiedź