SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP unieważniła wybór Value Media do obsługi mediowej, odwołanie złożyła Arena Media

Telewizja Polska unieważniła przetarg na obsługę mediową, w którym wybrała dom mediowy Value Media (Group One). Powodem był wyrok Krajowej Izby Odwoławczej po odwołaniu złożonym przez Arena Media Communication (Havas Media Group) - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.

Do trwającego od kwietnia br. przetargu Telewizji Polskiej na planowanie i zakup mediów do jej kampanii zgłosiły się trzy agencje: Sigma Bis (wspólna agencja mediowa PKN Orlen i PZU), która zaproponowała cenę 35 055 000 zł, Arena Media Communications (należy do Havas Media Group) z ceną 35 041 470 zł oraz Value Media (należy do GroupOne) - z ofertą cenową na 35 055 000 zł.

Oferta Sigma Bis otrzymała 92,47 pkt., oferta Arena Media - 92,81 pkt., a oferta Value Media - 98,02 pkt. Tym samym TVP zdecydowała, że do współpracy wybiera Value Media.

Miesiąc po wyborze tej agencji TVP poinformowała, że unieważniła wybór Value Media w odpowiedzi na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 29 czerwca br.

Centrum informacji TVP przekazało redakcji Wirtualnemedia.pl, że odwołanie od decyzji TVP o wyborze Value Media złożyła agencja Arena Media Communications, która zgłosiła wątpliwości co do wysokości zaoferowanych przez firmę Value Media niektórych kosztów kampanii reklamowych.

"Kierując się chęcią zapewnienia pełnej transparentności postępowania, TVP - po zapoznaniu się ze zgłoszonymi wątpliwościami - postanowiła uwzględnić odwołanie i zwrócić się do Value Media o wyjaśnienia wątpliwości zgłoszonych przez Arena Media Communications. KIO podzieliła stanowisko TVP oraz Arena Media Communications, nakazała unieważnienie wyboru oferty Value Media oraz zwrócenie się do Value Media o złożenie stosownych wyjaśnień" - opisało centrum informacji publicznego nadawcy.

Value Media na nasze pytanie dotyczące unieważnienia przetargu nie odpowiedziało. Przypomnijmy, że Value Media broniło budżetu TVP - agencja dotychczas zajmowała się planowaniem i zakupem mediów do kampanii TVP.

Budżet to ponad 35 mln zł

TVP miała zawrzeć z wybraną w tym postępowaniu agencją umowę na okres 12 miesięcy. Miało to nastąpić nie później niż 1 sierpnia br.

Budżet, jaki nadawca w tym okresie zamierzał przeznaczyć na komunikację w mediach, wynosi 35,055 mln zł. Na kwotę tę składały się koszty zewnętrznego wykonania usług, w wysokości nie wyższej niż 27,67 mln zł oraz wynagrodzenie agencji z tytułu świadczenia usług (suma zryczałtowanego wynagrodzenia oraz dodatkowej premii pieniężnej) będące iloczynem miesięcznego wynagrodzenia agencji oraz 12 miesięcy obowiązywania umowy, w wysokości nie wyższej niż 830 tys. zł netto.

Nadawca wymagał od uczestniczących w przetargu agencji zaoferowania opustów na poziomach nie niższych niż: 90 proc. dla kampanii w radiu, 91 proc. dla kampanii w prasie, 91 proc. dla kampanii w kinach oraz 92,88 proc. dla kampanii w internecie-display. TVP zaznaczyła, że zaoferowanie opustów na poziomach niższych niż wymagane równoznaczne będzie ze złożeniem oferty, której treść jest niezgodna z warunkami zamówienia i stanowić będzie podstawę do odrzucenia oferty.

Dołącz do dyskusji: TVP unieważniła wybór Value Media do obsługi mediowej, odwołanie złożyła Arena Media

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Metoda delficka
Chłopcy z Miasta tym razem przelicytowali.
odpowiedź
User
Piotr
"Nadawca wymagał [...] zaoferowania opustów na poziomach nie niższych niż: 90 proc. dla kampanii w radiu, 91 proc. dla kampanii w prasie, 91 proc. dla kampanii w kinach oraz 92,88 proc. dla kampanii w internecie-display" :D
Czekam na komentarz naszego speca od luki nietransparentności...
LOL
odpowiedź