TVP bez przetargu przedłuża umowę z Value Media do kwietnia 2022 roku
Telewizja Polska bez przetargu przedłużyła do końca kwietnia 2022 roku, umowę na obsługę mediową z domem mediowym Value Media należącym do Group One - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Kontrakt wart jest 22,6 mln zł.
Telewizja Polska przedłużyła do 30 kwietnia 2022 roku umowę na planowanie i zakup mediów na potrzeby reklamy publicznej TVP z domem mediowym Value Media (Group One).
Budżet, który w tym okresie obsługiwać będzie agencja wynosi 18,4 mln zł netto (bez VAT), czyli 22,63 mln zł brutto.
Umowę zawarto nie organizując przetargu. TVP skorzystała z możliwości, jakie daje jej Prawo Zamówień Publicznych. Value Media wygrał przetarg na obsługę mediową Telewizji Polskiej latem ub.r. Umowa właśnie dobiega końca.
Zgodnie z Pzp "zamawiający może udzielić zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości".
TVP uzasadnia, że w dniu 14 maja 2020 roku rozpoczęła przetarg na obsługę mediową przez rok. Wówczas w dokumentacji przetargowej poinformowano, że wartość zamówienia ustalono na kwotę 41 400 000,00 zł wskazując jednocześnie, że w kwocie tej zawarta jest wartość przewidywanych zamówień ustalona na kwotę 18 400 000,00 zł.
TVP planuje 3,2 mld zł wpływów i 250 mln zł straty
W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku). Spółka osiągnęła 198 mln zł zysku netto.
Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł.
W planie finansowym na br. TVP zakłada wzrost przychodów o 5,4 proc. do 3,2 mld zł oraz spadek wyniku netto ze 198,3 mln zł zysku do 250 mln zł straty. Rentowność nadawcy obniżą m.in. koszty obsługi Euro 2020 i igrzysk oraz uruchomienia nowych stacji.
W br. Telewizja Polska otrzyma kolejne 1,71 mld zł w ramach rekompensaty abonamentowej. Ustawa budżetowa, w której zapisano łącznie 1,95 mld zł rekompensaty dla TVP, Polskiego Radia i publicznych rozgłośni regionalnych, została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę pod koniec stycznia.
Dołącz do dyskusji: TVP bez przetargu przedłuża umowę z Value Media do kwietnia 2022 roku