TVP wchodzi na rynek brokerki reklamowej, zaczyna od obsługi TVS
Biuro Reklamy Telewizji Polskiej z początkiem stycznia 2017 roku rozpocznie obsługę reklamową telewizji TVS. To pierwszy zewnętrzny kanał tv, który będzie obsługiwany przez handlowców TVP. Tym samym stacja kończy współpracę z TVN Media. - To ważny wizerunkowo ruch - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Izabela Albrychiewicz, prezes domu mediowego MEC.
Kanał TVS dołączy do oferty reklamowej TVP z początkiem stycznia 2017 roku. Biuro Reklamy TVP będzie odpowiadać za sprzedaż oferty reklamowej i sponsorskiej TVS (0,36 proc. udziału w rynku w 4+ i 0,18 proc. w 16-49).
To pierwsza stacja niebędąca własnością TVP, która będzie obsługiwana przez Biuro Reklamy Telewizji Polskiej. Rozpoczęcie współpracy z innymi stacjami telewizyjnym to efekt realizacji ogłoszonej wiosną br. strategii wzmocnienia pozycji Biura Reklamy TVP na rynku reklamowym.
- Współpraca z TVS to pierwszy widoczny przejaw rozbudowy zakresu działalności Biura Reklamy TVP - informuje członek zarządu TVP Maciej Stanecki. - Postanowiliśmy zdyskontować nasze wyjątkowe 25-letnie doświadczenie, lepiej wykorzystać potencjał zespołu eksperckiego i doskonałe zaplecze technologiczne. Znacząco rozwijamy też naszą ofertę brokerską dla wydawców internetowych. Biuro Reklamy TVP było prekursorem rynku reklamy w Polsce, chcemy żeby ponownie stało się jednym z wiodących podmiotów na rynku i wyznaczało dobre standardy dla branży.
BR TVP przejmuje rolę brokera TVS od TVN Media, które obsługuje stację obecnie. TVP nie będzie tworzyć nowego zespołu handlowców odpowiedzialnych za obsługę TVS. Zajmie się nią obecny zespół. Jego pracami kierować będzie Wojciech Kowalczyk, zastępca dyrektora Biura Reklamy TVP.
Umowa między TVP i TVS podpisana została na trzy lata. - Dla TVS współpraca z TVP to możliwość dalszego rozwoju na rynku telewizyjnym w Polsce - informuje prezes TVS Arkadiusz Hołda.
Telewizja Polska nie zdradza, czy prowadzi jeszcze rozmowy z innymi nadawcami.
Według Izabeli Albrychiewicz, prezes domu mediowego MEC przejście TVS z TVN Media do BR TVP na pewno jest wizerunkowo ważnym ruchem i oznacza pierwszy sukces publicznego nadawcy w tym obszarze. - Jednak zmiana brokera przez jedną niedużą stację nie musi jeszcze zwiastować szerszych zmian na rynku. Z perspektywy agencji mediowych i reklamodawców większa konkurencja na rynku zawsze jest mile widziana, bo często wiąże się z większą elastycznością i pomysłowością po stronie dostawców - uważa Albrychiewicz.
Zwraca przy tym uwagę, że w sytuacji, gdy rynek telewizyjny wciąż się w Polsce rozwija, a liczba nadawców i kanałów zwiększa się (zbliżamy się już do 300 polskojęzycznych stacji), czego skutkiem jest m.in. wzrost konkurencyjności, która może się też przyczyniać do poszukiwania nowych możliwości na rynku sprzedaży reklam.
- Pozycja TVN i Polsatu, które od zamknięcia Atmediów skupiły w ofercie niemal wszystkie kanały tematyczne, wynika zarówno z udziałów rynkowych stacji własnych największych nadawców, jak i ich powiązania z platformami cyfrowymi (Cyfrowy Polsat i nc+). Oznacza to, że współpraca z międzynarodowymi nadawcami obejmuje w ich przypadku prawdopodobnie nie tylko sprzedaż reklam, ale także - kwestię dystrybucji. I to jest kluczowa przewaga jaką Polsat i TVN mają nad innymi graczami z rynku brokerki - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Izabela Albrychiewicz.
Od kilku lat rynek brokerki reklamy telewizyjnej jest zdominowany przez dwa podmioty TVN Media (m.in. AXN, Fox, Discovery i TV Puls) i Polsat Media (m.in. A+E Networks,4 Fun Media, BBC, Eurosport czy Turner). Biuro reklamy prowadzi też Grupa ZPR Media (m.in. Eska TV, Fokus TV, Polo TV, Nowa TV), ale sprzedaje ona czas reklamowy głównie w swoich kanałach.
Dołącz do dyskusji: TVP wchodzi na rynek brokerki reklamowej, zaczyna od obsługi TVS