TVP z pomocą MSZ będzie promowała polską kulturę za granicą. Podpisano rozszerzoną umowę
W grudniu chorwacka publiczna telewizja pokaże na swojej antenie cykl polskich filmów. To jeden z efektów podpisanej w czwartek umowy pomiędzy Telewizją Polską a Ministerstwem Spraw Zagranicznych zakładającej promowanie polskiej kultury i kształtowanie naszego wizerunku za granicą.
TVP i MSZ podkreślają, że chodzi o zacieśnienie i poszerzenie już istniejącej umowy. Teraz zostaną wykorzystane najnowsze formy i możliwości działań w dziedzinie kształtowania wizerunku Polski i promocji polskiej kultury za granicą. Umowę podpisali w czwartek członek zarządu TVP Mateusz Matyszkowicz i sekretarz stanu w MSZ Szymon Szynkowski vel Sęk.
Deklarowana w dokumencie współpraca obejmować będzie m.in. promocję polskiej prezydencji w Grupie Wyszehradzkiej, ale także członkostwa Polski w Radzie Praw Człowieka ONZ w latach 2020-2022 i aktywności Polski na forum ONZ w kontekście obchodów Roku Pokoju i Zaufania (2021 r.). Telewizja ma też promować za granicą polską tradycję konstytucyjną, w związku z 230-leciem uchwalenia Konstytucji 3 Maja oraz 100-leciem uchwalenia Konstytucji marcowej.
Współpraca obejmować będzie również obecność Telewizji Polskiej na festiwalach i przeglądach filmowych za granicą, których organizatorami i współorganizatorami są Instytuty Polskie i ambasady RP.
Pierwszym przedsięwzięciem wspólnie realizowanym będzie cykl „Idziemy na film polski” emitowany na antenie HRT chorwackiego nadawcy publicznego. W ramach dni z polskimi filmami w dniach 7-12 grudnia na antenie HRT3 chorwacka TV pokaże m.in. takie tytuły jak „Powołanie” Pawła Woldana, „Karski” Magdaleny Łazarkiewicz czy „Jasminum” Jana Jakuba Kolskiego.
W marcu 2019 roku publiczny nadawca podpisał z MSZ-tem inną umowę, zakładającą wspólne uruchomienie kanału TVP Wilno. Kanał już nadaje - ruszył we wrześniu ub.r.
W pierwszej połowie br. Telewizja Polska zanotowała 936,5 mln zł zysku netto, głównie dzięki 1,8 mld zł z abonamentu i rekompensaty abonamentowej. Natomiast przychody reklamowe nadawcy zmalały rok do roku o 21 proc.
Dołącz do dyskusji: TVP z pomocą MSZ będzie promowała polską kulturę za granicą. Podpisano rozszerzoną umowę