SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Twitter przejmuje platformę adblockową Scroll. Szykuje nową ofertę dla wydawców

Twitter przejął platformę Scroll, która pozwala blokować reklamy na stronach internetowych wydawców newsów. Kwota transakcji nie jest znana. Zakup ma być krokiem Twittera w stronę nowej oferty dla partnerów biznesowych.

Twitter radzi sobie nieźle w okresie pandemii. W pierwszym kwartale 2021 r. serwis zanotował wzrost przychodów o 28 proc., a wpływy reklamowe wyniosły 899 mln dol. Na koniec marca br. z Twittera korzystało na świecie 199 mln użytkowników.

Twitter kupuje adblocka

W swoim sprawozdaniu finansowym Twitter przyznał, że w nadchodzącym okresie w rozwoju platformy planuje akwizycje na rynku. Potwierdzają to obecne informacje o przejęciu przez serwis platformy o nazwie Scroll.

Czytaj także: Jarosław Kuźniar zablokowany na Twitterze. Planuje stworzyć własną platformę z płatnymi treściami

Scroll jest firmą, która oferuje nietypowy rodzaj narzędzia typu adblock. W zamian za miesięczną subskrypcję w wysokości 5 dol. użytkownicy mogą przeglądać najważniejsze strony newsowe bez konieczności oglądania reklam pojawiających się na tych witrynach.

Scroll zawiera z wydawcami newsów umowy przewidujące, że media w zamian za możliwość przeglądania ich treści pozbawionych przekazu reklamowego otrzymują część pieniędzy pochodzących ze wspomnianego abonamentu płaconego przez użytkowników.

Według dostępnych informacji Twitter zawarł umowę przejęcia Scrolla, jednak kwota transakcji nie została ujawniona. Strony porozumiienia oczekują sfinalizowania zakupu w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Zapowiadają też, że rozwiązanie oferowane przez Scroll będzie nadal rozwijane jako autonomiczna usługa.

Czytaj także: „TikTok dla dzieci” zdobywa 4 mln dolarów finansowania. Wśród inwestorów Serena Williams i Jimmy Kimmel

Pojawiają się jednak informacje o tym, że po dokonaniu przejęcia Twitter zamierza przygotować dla wydawców opcję przewidującą możliwość zastosowania nowych możliwości dotarcia do internautów ze swoimi treściami i budowania zasięgów oraz monetyzacji tworzonych materiałów.

Dołącz do dyskusji: Twitter przejmuje platformę adblockową Scroll. Szykuje nową ofertę dla wydawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl