„Twój Styl” liderem sprzedaży pism luksusowych i shoppingowych w I półroczu 2016 (raport)
W I półroczu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej stracił „Shape”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I półroczu 2016 roku wyniosła 186 437 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do I półrocza 2015 roku pismo to zanotowało stratę o 2,74 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 94 488 egz., po spadku o 4,65 proc.
Trzecia pozycja należała do magazynu „Women’s Health” (Motor-Presse Polska). Jego średni wynik sprzedażowy, po spadku o 13,49 proc., uplasował się na poziomie 68 646 egz.
Z kolei najwięcej - 37,94 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 13 662 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 16. na 17. - ostatnie.
Wirtualnemedia.pl | I półrocze | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twój Styl | 289 867 | 189 047 | 186 437 | 289 959 | 193 226 | 191 691 | -2,74% |
Avanti | 172 887 | 98 996 | 94 488 | 169 408 | 99 949 | 99 098 | -4,65% |
Women’s Health | 130 137 | 68 846 | 68 646 | 151 581 | 79 351 | 79 351 | -13,49% |
Pani | 137 479 | 73 594 | 66 911 | 136 657 | 69 226 | 69 034 | -3,08% |
Wysokie Obcasy Extra | 133 033 | 69 494 | 63 678 | 139 167 | 76 432 | 68 064 | -6,44% |
Zwierciadło | 132 501 | 63 360 | 63 336 | 146 669 | 74 710 | 74 008 | -14,42% |
Uroda Życia | 127 056 | 79 952 | 63 220 | 168 645 | 66 235 | 65 368 | -3,29% |
Grazia | 119 647 | 61 378 | 60 974 | 139 980 | 67 860 | 67 660 | -9,88% |
Cosmopolitan | 144 875 | 60 547 | 60 543 | 160 000 | 74 263 | 74 253 | -18,46% |
Joy | 144 148 | 57 345 | 56 585 | 156 500 | 76 855 | 73 985 | -23,52% |
Glamour | 127 166 | 58 588 | 54 168 | 115 627 | 66 106 | 66 106 | -18,06% |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 105 773 | 55 010 | 53 343 | - | - | - | - |
Elle | 96 639 | 50 424 | 47 930 | 100 523 | 50 085 | 48 085 | -0,32% |
Hot Moda & Shopping | 101 185 | 44 750 | 44 726 | 122 000 | 51 697 | 51 689 | -13,47% |
In Style - Edycja Polska | 84 297 | 35 254 | 35 034 | 91 320 | 41 022 | 41 022 | -14,60% |
Harpers Bazaar | 51 699 | 24 418 | 24 338 | 61 100 | 26 946 | 26 896 | -9,51% |
Shape | 32 327 | 13 671 | 13 662 | 43 167 | 22 015 | 22 015 | -37,94% |
W czerwcu 2016 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do czerwca 2015 roku zwiększyła się o 17,11 proc. do 196 869 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Drugie miejsce zajął magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 110 777 egz., po wzroście o 5,76 proc. Podium uzupełniają „Wysokie Obcasy Extra” (Agora), które przed rokiem były czwarte (71 677 egz., jednak w dół o 4,86 proc.).
Również i w tym ujęciu największą stratę - wynoszącą 50,71 proc. do 9 235 egz. - odnotował „Shape”.
Wirtualnemedia.pl | czerwiec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Twój Styl | 289 954 | 199 814 | 196 869 | 289 965 | 169 824 | 168 108 | 17,11% |
Avanti | 182 000 | 136 104 | 110 777 | 185 526 | 108 092 | 104 744 | 5,76% |
Wysokie Obcasy Extra | 150 000 | 77 277 | 71 677 | 148 000 | 85 675 | 75 336 | -4,86% |
Pani | 134 978 | 82 172 | 68 972 | 134 993 | 63 101 | 62 901 | 9,65% |
Zwierciadło | 130 000 | 66 117 | 66 117 | 160 000 | 73 144 | 71 964 | -8,12% |
Cosmopolitan | 129 991 | 61 592 | 61 592 | 160 000 | 71 060 | 71 060 | -13,32% |
Women’s Health | 125 053 | 57 572 | 56 572 | 150 144 | 76 290 | 76 290 | -25,85% |
Be Active. Dietetyka & Fitness | 97 440 | 54 223 | 49 223 | - | - | - | - |
Glamour | 131 939 | 58 818 | 48 598 | 110 000 | 64 239 | 64 239 | -24,35% |
Uroda Życia | 120 140 | 66 015 | 48 204 | 149 330 | 58 786 | 56 786 | -15,11% |
Grazia | 104 991 | 46 704 | 46 504 | 139 980 | 67 860 | 67 660 | -31,27% |
Joy | 130 983 | 43 124 | 43 124 | 155 000 | 73 512 | 73 512 | -41,34% |
Elle | 94 000 | 44 093 | 41 985 | 92 150 | 45 973 | 43 973 | -4,52% |
Hot Moda | 90 989 | 37 175 | 37 175 | 120 000 | 46 904 | 46 904 | -20,74% |
In Style - Edycja Polska | 83 941 | 33 217 | 32 997 | 80 000 | 33 034 | 33 034 | -0,11% |
Harpers Bazaar | 50 498 | 26 830 | 26 830 | 58 500 | 24 400 | 24 400 | 9,96% |
Shape | 25 995 | 9 235 | 9 235 | 38 000 | 18 735 | 18 735 | -50,71% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Twój Styl” liderem sprzedaży pism luksusowych i shoppingowych w I półroczu 2016 (raport)