Tylko „Olivia” na plusie. „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży miesięczników poradnikowych
W I kwartale br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych znalazła się „Kobieta i Życie”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Poradnik Domowy”. Na plusie był tylko wynik „Olivii”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 351 063 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku zmniejszyła się ona o 5,10 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 296 508 egz., po spadku o 13,98 proc.
Trzecie miejsce zajął miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 13,65 proc. do 261 644 egz.
Oczko niżej uplasował się „Poradnik Domowy” (Edipresse Polska), którego sprzedaż zmalała o 18,29 proc. do 236 123 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Jedynym wzrostem sprzedaży pochwalić się mogła „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), która w rankingu awansowała z miejsca ostatniego na przedostatnie. Jej średni wynik zwiększył się o 3,37 proc. do 133 691 egz.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Kobieta i Życie | 456 584 | 351 063 | 351 063 | 458 083 | 369 928 | 369 928 | -5,10% |
Świat Kobiety | 414 895 | 296 508 | 296 508 | 449 859 | 344 699 | 344 699 | -13,98% |
Dobre Rady | 428 417 | 271 644 | 261 644 | 466 667 | 302 994 | 302 994 | -13,65% |
Poradnik Domowy | 325 850 | 236 123 | 236 123 | 404 382 | 288 971 | 288 971 | -18,29% |
Claudia | 310 343 | 176 840 | 166 840 | 312 791 | 179 986 | 179 986 | -7,30% |
Olivia | 226 584 | 133 691 | 133 691 | 223 290 | 129 336 | 129 336 | 3,37% |
Cała Ty | 194 333 | 118 415 | 118 415 | 236 276 | 133 942 | 133 942 | -11,59% |
W marcu 2016 roku liderem również była „Kobieta i Życie”, której sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 1,60 proc. do 348 538 egz.
Drugi był „Świat Kobiety” (294 158 egz.; w dół o 8,09 proc), a trzecie miejsce zajęły „Dobre Rady”, które awansowały z pozycji czwartej (264 029 egz.; - 8,96 proc).
Największym wzrostem pochwalić się mogła „Olivia” (127 523 egz.; do góry o 4,02 proc), a na przeciwnym biegunie również i w tym ujęciu znalazł się „Poradnik Domowy” (231 880 egz.; w dół o 21,52 proc)
Wirtualnemedia.pl | marzec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Kobieta i Życie | 434 935 | 348 538 | 348 538 | 449 942 | 354 204 | 354 204 | -1,60% |
Świat Kobiety | 394 939 | 294 158 | 294 158 | 434 854 | 320 042 | 320 042 | -8,09% |
Dobre Rady | 399 000 | 264 029 | 264 029 | 457 000 | 290 022 | 290 022 | -8,96% |
Poradnik Domowy | 341 500 | 231 880 | 231 880 | 409 275 | 295 482 | 295 482 | -21,52% |
Claudia | 300 590 | 162 165 | 162 165 | 305 340 | 162 700 | 162 700 | -0,33% |
Olivia | 224 940 | 127 523 | 127 523 | 219 934 | 122 599 | 122 599 | 4,02% |
Cała Ty | 193 500 | 124 611 | 124 611 | 233 000 | 120 217 | 120 217 | 3,66% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Tylko „Olivia” na plusie. „Kobieta i Życie” na czele sprzedaży miesięczników poradnikowych