SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tytuły komputerowe tracą, najbardziej “Play!”

Wszystkie magazyny komputerowe i o grach komputerowych zanotowały w październiku ub.r. spadki sprzedaży. Najwięcej stracił “Play!”, zaś liderem zestawienia był tak jak rok wcześniej poświęcony grom “CD Action”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, iż “CD Action” (Wydawnictwo Bauer) w październiku ub.r. zanotował rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 76 875 egz., czyli niższe o 9 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik komputerowy “PC Format” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem wynoszącym 71 987 egz., po spadku o 5,8 proc. Trzecią pozycję zajął jedyny w zestawieniu dwutygodnik - “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem w październiku ub.r spadło o 7,7 proc. do 63 898 egz.

Największy spadek w zestawieniu zanotował jednak zajmujący ostatnią pozycję poświęcony grom miesięcznik “Play!” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik zmalał aż o 28,5 proc. do 12 298 egz.

W bazie ZKDP brak na razie deklaracji pisma “PC World” za październik ub.r.

Wirtualnemedia.pl październik
ZKDP 2010 2009
  Rozpowszechnianie płatne razem
CD Action 76 875 84 440
PC Format 71 987 76 403
Komputer Świat 63 898 69 220
Chip 30 071 31 758
Play! 12 298 17 191
PC World b.d. 47 639

 
Porównując dane z października 2010 roku do danych z września tego samego roku widać, że wzrost odnotował tylko “Komputer Świat”, którego rozpowszechnianie płatne razem poszło do góry o 29,2 proc. (w październiku tytuł ten miał urodzinowy numer wsparty promocją) Największy spadek w zestawieniu (wynoszący 24,6 proc.) dotknął natomiast magazynu “Play!”.  

Wirtualnemedia.pl 2010
ZKDP październik wrzesień
  Rozpowszechnianie płatne razem
CD Action 76 875 90 989
PC Format 71 987 92 240
Komputer Świat 63 898 49 466
Chip 30 071 37 010
Play! 12 298 16 302
PC World b.d. 35 301

* - „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.

Dołącz do dyskusji: Tytuły komputerowe tracą, najbardziej “Play!”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ORZECH3756
To było do przewidzenia. Coraz więcej osób ma internet. Coraz więcej gier do ściągnięcia z torrentów. Coraz więcej portali poświęconych grom i sprzętowi.
0 0
odpowiedź
User
666
Raczej coraz więcej konsol w CD Action. Brawa dla redakcji za strzał w stopę!
0 0
odpowiedź
User
luki
komputery nie są już sexi, tak jak w latach 90. to już tylko nudne urządzenia. A gry są wtórne, nudne, a w gazetach mamy cały mainstreem tych nudów z wielkich korporacji, choć jakieś zmiany cd action są, na przykład coraz więcej publicystyki oraz produkcji niezależnych, ale nadal dużo za mało za takie pieniądze
0 0
odpowiedź