SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Unilever największym reklamodawcą w Polsce

W I półroczu br. najwięcej na reklamę w polskich mediach tradycyjnych wydał Unilever. Natomiast wśród operatorów telekomunikacyjnych największy budżet reklamowy miał Polkomtel.

Od stycznia do czerwca bieżącego roku Unilever Polska na reklamę w telewizji, radiu, prasie i kinach cennikowo przeznaczył prawie 540 mln zł, czyli 61,5 proc. więcej niż rok wcześniej – wynika z danych firmy Expert Monitor. Mocno w porównaniu z I połową ubiegłego roku wzrosły też budżety reklamowe dwóch innych koncernów FMCG: Danone (o 65 proc.) oraz Procter & Gamble Operations Polska (o 56,5 proc.).

 

Najwięksi reklamodawcy w Polsce
firma cennikowe wydatki reklamowe
w I półroczu 2010 
cennikowe wydatki reklamowe
w I półroczu 2009 
Unilever Polska 538 370 181 zł 333 272 843 zł
Polkomtel 323 827 903 zł 223 715 958 zł
Nestle Polska 259 964 511 zł 193 389 366 zł
PTK Centertel 248 203 266 zł 259 611 166 zł
L'Oreal Polska 228 014 043 zł 196 757 366 zł
Procter & Gamble Operations Polska 226 327 530 zł 144 578 928 zł
Polska Telefonia Cyfrowa 220 449 341 zł 209 232 248 zł
Danone 214 720 060 zł 130 230 561 zł
Aflofarm 193 462 281 zł 103 916 534 zł
Metro Group 162 493 848 zł 150 727 087 zł
Henkel 159 947 329 zł -
P4 154 409 390 zł 133 559 242 zł
Reckitt Benckiser 137 649 393 zł 90 886 128 zł
US Pharmacia 135 680 709 zł 102 561 194 zł
Ferrero Polska 117 383 865 zł -
Coca-Cola Poland Services 114 233 824 zł 95 798 213 zł
Telekomunikacja Polska 98 609 188 zł 96 645 891 zł
Mars Polska 90 855 016 zł 83 230 323 zł
Glaxosmithkline Consumer Healthcare 88 110 747 zł 99 889 570 zł
Kraft Foods 87 580 222 zł -


Wśród operatorów telekomunikacyjnych najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych wydał w minionym półroczu Polkomtel (kontrolujący marki Plus i 36,6) – cennnikow ponad 320 mln zł, czyli 44,5 proc. więcej niż rok wcześniej. P4 (operator sieci Play) zwiększyło swój budżet reklamowy w telewizji, radiu, prasie i kinach o 15,5 proc. w skali rok do roku, Polska Telefonia Cyfrowa (Era, Heyah) – o 5,5 proc., a Telekomunikacja Polska – o 2 proc. Natomiast PTK Centertel (Orange) przeznaczył na reklamę w tych mediach 4,5 proc. mniej niż  rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: Unilever największym reklamodawcą w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl