SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Umowa Viaplay z Paramount Global. Co zyskają polscy użytkownicy?

Viaplay i Paramount Global Content Distribution zawarły umowę licencyjną na treści obejmującą państwa nordyckie i bałtyckie, Polskę oraz Holandię. Użytkownicy serwisu streamingowego Viaplay nad Wisłą mogą być jednak nieco zawiedzeni. Większość pozyskanych produkcji już jest w ofercie platformy i nie są to najnowsze hity.

Viaplay chwali się w komunikacie, że widzowie „na wielu rynkach będą mogli cieszyć się gwiazdorską ofertą seriali CBS i popularnych boxsetów bibliotecznych z The CW, Paramount Television”. Zgodnie z umową widzowie z krajów bałtyckich, nordyckich i Holandii będą mogli oglądać m.in. seriale kryminalne „CSI: Vegas”, „CSI: NY”, „Walker”, „Elementary”, medyczny „Good Sam”, komediowe „House Broken”, „Diabli nadali”, „Paragraf 22”, „Frasier”,”Californication”,  „Zdrówko”, science-fiction „4400”, sądowe „Sprawa idealna”, „Żona idealna”, „Bull”,  polityczny „Madame Secretary”, obyczajowy „90210”, western „Deadwood”  i adresowana do nastolatków produkcja „Szukając Alaski”.

Zobacz także: Ekstraklasa w Canal+ czy Viaplay? Eksperci wskazują faworyta

Viaplay podkreśla, że współpracuje z partnerem z Hollywood

- Paramount jest jednym z najbardziej znanych graczy w Hollywood, a widzowie Viaplay w 10 krajach mogą teraz cieszyć się wieloma najlepszymi produkcjami z ich niesamowitej biblioteki. Ta oferta zabezpiecza jeszcze więcej wysokiej jakości treści streamingowych dla naszej szybko rozwijającej się usługi, która oferuje unikalne połączenie międzynarodowych filmów i seriali,  produkcji Viaplay Originals, programów dla dzieci i najlepszych na świecie transmisji sportowych na żywo - stwierdziła Filippa Wallestam, dyrektor ds. treści w Grupie Viaplay.

- Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą udaną współpracę z przyjaciółmi z Viaplay. Z niecierpliwością czekamy na zaoferowanie całej gamy produkcji CBS dla użytkowników Viaplay - stwierdziła z kolei Lisa Kramer, szefowa działu licencji międzynarodowych w Paramount Global Content Distribution. Viaplay podkreślił, że posiada też analogiczne umowy licencyjne z  Sony, MGM, NBCUniversal i innymi amerykańskimi studiami.

Zobacz także: Viaplay z transmisjami 4K? „Wymagają użycia specjalnego sprzętu”

Co dzięki porozumieniu zyskają polscy użytkownicy platformy?

Większość produkcji, do których licencje uzyskał skandynawski serwis na zagranicznych rynkach to klasyki sprzed kilku albo nawet kilkunastu lat. O to jak umowa, którą Viaplay zawarł z Paramount Global portal Wirtualnemedia.pl zapytał biuro prasowe serwisu streamingowego. - Bardzo cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę z Paramount Global. Na ten moment możemy powiedzieć, że na platformie Viaplay znajdą się produkcje takie jak „Billions”, „Blood & Treasure”, „FBI: Most Wanted”, „The Good Fight”, „Hawaii Five-0”, „A Million Little Things”, „SEAL Team”, „Survivor”, „Walker” czyli nowa odsłona kultowego serialu 'Strażnik Teksasu' - informuje platforma.

Seriale kryminalne „Billions” (2016), „Blood & Treasure” (2019), „FBI: Most Wanted” (2020), „Hawaii Five-0” (od 2010), „SEAL Team” (2017-2021), „Walker” (2021) są już w ofercie Viaplay. Produkcja komediowa „A Million Little Things” (2018-2021) czy reality-show „Survivor” także. Na platformie nie można jeszcze obejrzeć serialu prawniczego „Sprawa idealna” (2017-2022). Część internautów na forach dyskusyjnych zauważa, że znaczna część tych produkcji jest dostępna w polskim Viaplay od dłuższego czasu, więc platforma chwali się po prostu przedłużeniem licencji.

Najnowsze produkcje Paramount Global zasilą prawdopodobnie ofertę serwisu SkyShowtime, który wystartuje w Polsce jesienią br. Czy możliwa jest współpraca tej platformy z Viaplay? - Umowa zawarta między Viaplay i Paramount Global jest umową licencyjną - ucina biuro prasowe Viaplay.

Z badania Mediapanel wynika, że w kwietniu br. platformę Viaplay odwiedziło w Polsce 1,29 mln użytkowników. Według sprawozdania finansowego właściciela Viaplay platforma na koniec marca br. poza Skandynawią miała 1,208 mln subskrybentów, z czego większość w Holandii, w której wystartowała z początkiem marca. Kwartalne przychody platformy poszły w górę o 28,7 proc. do 1,2 mld koron szwedzkich, to największy pion biznesowy koncernu NENT Group.

Dołącz do dyskusji: Umowa Viaplay z Paramount Global. Co zyskają polscy użytkownicy?

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pitula
Szkoda, że Survivor to tylko dwa sezony są.
0 0
odpowiedź
User
Fgghh
Czyli dno w starym kinie.
0 0
odpowiedź
User
Fgghh
Czyli dno w starym kinie.
0 0
odpowiedź