„Party” i „Przyjaciółka” dużo więcej z reklam. Tylko „Twój Styl” ze spadkiem, „Vogue” debiutuje w czołówce (TOP10)
Po czterech miesiącach br. pogłębia się spadek przychodów z reklam „Twojego Stylu” w porównaniu do tego samego okresu ub.r. Do czołówki 10 największych pod tym względem magazynów trafił miesięcznik „Vogue”, po dwóch miesiącach od rynkowego debiutu.
W okresie od stycznia do kwietnia br. magazyny zarobiły na reklamach 1,394 mld zł. To 12,6 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, dane netto, bez rabatów).
Niezmiennie liderem pozostaje „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w wysokości 84,6 mln zł. To jednak 7,3 proc. mniej niż przed rokiem. Mniejsze przychody z reklam tego tytułu powodują, że zmniejsza się dystans wicelidera do tego tytułu. Przed rokiem druga w rankingu „Viva” (Edipresse Polska) miała przychody o blisko 30 mln zł niższe niż „Twój Styl”. W tym roku różnica między zarobkami obu tytułów jest już znacznie mniejsza i wynosi ok. 4,5 mln zł. Przychody „Vivy” w omawianym okresie wzrosły o 30 proc., z 61,5 do blisko 80 mln zł.
Trzecie miejsce należy do „Tele Tygodnia” (Wydawnictwo Bauer), który zarobił na reklamach 59,1 mln zł, 11,4 proc. więcej niż rok temu.
Spośród pozostałych tytułów z czołowej dziesiątki dwa osiągnęły znaczny wzrost przychodów. „Party” (Edipresse Polska) zwiększyło je o 71,8 proc. (do 46,5 mln zł), a „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) - o 51,9 proc. (do 34,2 mln zł).
„Show” (Wydawnictwo Bauer) zarobił 27,6 proc. więcej rok do roku (29,3 mln zł), a „Życie na gorąco” (Wydawnictwo Bauer) - 17,5 proc. więcej (33,6 mln zł).
12,1 proc. wydali marketerzy na reklamy w miesięczniku „Pani” (Wydawnictwo Bauer) - 41,3 mln zł. O 5,7 proc. wzrosły przychody tygodnika „Wprost” (PMPG Polskie Media) - do 31,1 mln zł. To jedyny tygodnik społeczno-polityczny w czołówce magazynów o największych przychodach reklamowych.
Istotne jest to, że do czołówki „reklamowej” czasopism trafił miesięcznik „Vogue” (Visteria), który ukazuje się od lutego br. Do kwietnia zarobił na reklamach cennikowo 32,2 mln zł, co dało mu ósme miejsce w rankingu.
Dołącz do dyskusji: „Party” i „Przyjaciółka” dużo więcej z reklam. Tylko „Twój Styl” ze spadkiem, „Vogue” debiutuje w czołówce (TOP10)
Ale generalnie to silna pozycja, konkurować z segmentem yellow nie jest łatwo. BTW jest nowy, wakacyjny numer Vogue.
W tym zestawieniu śmieszy obecność Wprost, widać lewarowanie.