Volkswagen przedstawia nową strategię „Accelerate”. Transformacja przyspieszy
Koncern samochodowy Volkswagen przedstawił oficjalnie nową strategię "Accelerate". Produkty oparte na oprogramowaniu i cyfrowe usługi dla klientów głównymi kompetencjami Volkswagena. wielu użytkowników aut. Producent zakłada, że do 2030 roku sprzedaż samochodów elektrycznych ma wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent, a w Chinach i USA do 50 procent.
W ramach strategii Transform 2025+ Volkswagen od 2016 roku wprowadza głębokie zmiany w przedsiębiorstwie i prowadzi największą w przemyśle samochodowym ofensywę w dziedzinie pojazdów elektrycznych. Teraz, dzięki "Accelerate" zamierza stać się wiodącą marką oferującą zrównoważoną mobilność.
Jednym z celów koncernu jest rozszerzenie wykorzystania oprogramowania w produkowanych samochodach. Zastosowanie w samochodach i stworzenie cyfrowych usług staną się dzięki temu głównymi kompetencjami przedsiębiorstwa, pod którego egidą powstanie cyfrowy ekosystem skoncentrowany wokół użytkownika.
Żeby stworzyć ten ekosystem, Volkswagen powołał do życia jednostkę projektową ID.Digital, która od lata 2021 roku w 12-tygodniowym rytmie będzie udostępniała zdalne aktualizacje „over the air”. W ciągu całego cyklu eksploatacji samochód będzie więc miał zawsze aktualne oprogramowanie, a dzięki nowym funkcjom będzie się stawał coraz lepszy. Już za dwa lata po ulicach ma jeździć ponad pół miliona aut połączonych z siecią, za których pośrednictwem Volkswagen będzie mógł zbierać opinie użytkowników i uwzględniać je, opracowując nowe funkcjonalności w swoich samochodach.
Plany Volkswagena: nowi klienci i dodatkowe źródła przychodów
Dzięki rozwojowi samochodu do postaci produktu bazującego na oprogramowaniu, Volkswagen tworzy podstawy dla powstania nowych modeli działalności biznesowej opartych na wykorzystaniu danych. Przeszkody utrudniające korzystanie z indywidualnej mobilności mają się zmniejszyć, a klienci otrzymają możliwość skorzystania z atrakcyjnych rozwiązań.
Volkswagen zamierza generować dodatkowe przychody także w fazie użytkowania samochodu przez klientów – w dziedzinie zasilania aut w energię elektryczną, oferując usługi w zakresie dostaw energii, w zakresie funkcji opartych na oprogramowaniu, które klient będzie mógł zamawiać stosownie do swoich potrzeb, a także w dziedzinie jazdy autonomicznej.
Volkswagen znacznie uprości też swoją ofertę. Pojazdy kolejnych generacji będą dostępne w znacznie mniejszej liczbie wersji. Konfiguracja modelu zgodnie z życzeniem klienta nie będzie już dokonywana wyłącznie w chwili zakupu - klient w każdej chwili będzie mógł na żądanie zamówić daną funkcję korzystając z cyfrowego ekosystemu.
Volkswagen planuje potężne inwestycje
Do 2025 roku Volkswagen zainwestuje około 16 miliardów euro w ważne dla swojej przyszłości rozwiązania z dziedziny pojazdów elektrycznych, hybrydyzacji i cyfryzacji. Dla pokrycia związanych z tym inwestycji, koncern w ramach strategii "Accelerate" będzie konsekwentnie zwiększał swoją rentowność. Celem jest osiągnięcie zysku operacyjnego na poziomie co najmniej 6 procent do 2023 roku.
Główny nacisk zostanie położony na wzmocnienie odporności na wahania rynku. W tym celu Volkswagen zamierza do 2023 roku zmniejszyć koszty stałe o 5 procent, zwiększyć wydajność zakładów o 5 procent rocznie i o 7 procent zoptymalizować koszty materiałów, wszystkie regiony działalności mają na trwałe wypracowywać zyski.
W Ameryce Południowej i w USA Volkswagen zamierza osiągnąć rentowność jeszcze w bieżącym roku obrachunkowym. W Ameryce Północnej – przy sprzedaży niższej o około 15 procent – już osiąga zyski, w Ameryce Południowej udaje się to nawet przy sprzedaży niższej o 30 procent - wskazuje koncern.
Elektryczna ofensywa Volkswagena
Do 2030 roku udział modeli z wyłącznie elektrycznym napędem w ogólnej sprzedaży marki ma wzrosnąć w Europie do ponad 70 procent – oznacza to jej podwojenie w stosunku do dotychczas planowanego udziału w wysokości 35 procent.
W USA i Chinach Volkswagen chce w tym samym czasie zwiększyć udział aut elektrycznych w swojej sprzedaży do ponad 50 procent. W tym celu każdego roku Volkswagen będzie wprowadzał na rynek jeden nowy model typu BEV. Kolejny pojawi się w pierwszej połowie 2021 roku – ID.4 GTX z napędem na cztery koła, do którego w drugim półroczu dołączy ID.5. Plan wprowadzenia do sprzedaży elektrycznego auta mniejszego niż ID.3, przyspieszono o dwa lata na rok 2025.
Koncern będzie także rozwijać linię modeli z silnikami spalinowymi. Golf, Tiguan, Passat, Tayron i T-Roc będą miały swoich następców.
- Potrzebujemy samochodów spalinowych jeszcze przez pewien czas. Dlatego nasze najważniejsze auta, jako modele nowej generacji pojawią się także w wersjach hybrydowych plug-in, z elektrycznym zasięgiem wynoszącym do 100 km - komentuje Ralf Brandstätter, CEO Volkswagena.
Wszystkie zamierzenia Volkswagena dotyczące przyszłych rozwiązań staną się po raz pierwszy dostępne dla klientów w jednym aucie w 2026 roku. Zostaną one zastosowane w modelu Trinity, który pod trzema względami wyznaczy nowe standardy: technologicznym, w zakresie modelu biznesowego 2.0 oraz w dziedzinie nowych procesów produkcyjnych w głównym zakładzie w Wolfsburgu.
Ralf Brandstätter podsumowuje: - Volkswagen gruntownie się zmieni. Nie tylko będziemy produkować samochody elektryczne, lecz przede wszystkim będziemy oferować fascynujące doznania ze świata usług cyfrowych, będziemy prowadzili biznesową działalność nowego typu i upowszechnimy rozwiązania z zakresu jazdy autonomicznej. W minionych latach wypracowaliśmy trwałą podstawę do działań w tym zakresie, a strategia "Accelerate" nadaje cyfryzacji dodatkowego przyspieszenia”.
Dołącz do dyskusji: Volkswagen przedstawia nową strategię „Accelerate”. Transformacja przyspieszy