SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

W IV kw. 2014 r. sprzedaż tabletów po raz pierwszy w historii w dół, Apple przed Samsungiem

W IV kwartale 2014 roku na świecie sprzedano 76,1 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 229,6 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.

W ostatnich trzech miesiącach 2014 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 3,2 proc., z 78,6 miliona do 76,1 miliona sztuk. To pierwszy w historii spadek w ujęciu rocznym od 2010 roku, kiedy rodził się omawiany rynek.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,8 proc., z 26 mln do 21,4 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 33,1 proc. do 28,1 proc.).

Drugi w rankingu Samsung zanotował jeszcze większy spadek sprzedaży swoich tabletów (o 18,4 proc., z 13,5 mln do 11 mln sztuk), a jego rynkowy udział zmalał z 17,2 proc. do 14,5 proc.

Kolejne miejsca zajęły firmy Lenovo (jako jedyna w Top 5 ze wzrostem r/r), Asus i Amazon.com.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2014 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

IV KW. 2014 SPRZEDAŻ

IV KW. 2014    UDZIAŁ W RYNKU

IV KW. 2013 SPRZEDAŻ

IV KW. 2013 UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

21.4

28.1%

26.0

33.1%

-17.8%

2. Samsung

11.0

14.5%

13.5

17.2%

-18.4%

3. Lenovo

3.7

4.8%

3.4

4.3%

9.1%

4. Asus

3.0

4.0%

4.0

5.1%

-24.9%

5. Amazon.com

1.7

2.3%

5.8

7.4%

-69.9%

Pozostałe

35.2

46.2%

25.8

32.8%

36.2%

SUMA

76.1

100.0%

78.6

100.0%

-3.2%

W całym 2014 roku na świecie sprzedano 229,6 miliona tabletów - o 4,4 proc. więcej niż w roku 2013 (219,9 mln). Kolejność wśród największych producentów była tutaj podobna jak w IV kwartale, z tym że Asus zamienił się miejscami z Lenovo.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2014 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

2014 SPRZEDAŻ

2014            UDZIAŁ W RYNKU

2013 SPRZEDAŻ

2013            UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

1. Apple

63.4

27.6%

74.3

33.8%

-14.6%

2. Samsung

40.2

17.5%

39.7

18.1%

1.1%

3. Asus

11.5

5.0%

12.2

5.6%

-5.5%

4. Lenovo

11.2

4.9%

7.8

3.5%

43.5%

5. Amazon.com

3.3

1.4%

9.8

4.4%

-66.4%

Pozostałe

100.0

43.6%

76.1

34.6%

31.4%

SUMA

229.6

100.0%

219.9

100.0%

4.4%

 

 

Dołącz do dyskusji: W IV kw. 2014 r. sprzedaż tabletów po raz pierwszy w historii w dół, Apple przed Samsungiem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl