W IV kw. 2014 r. sprzedaż tabletów po raz pierwszy w historii w dół, Apple przed Samsungiem
W IV kwartale 2014 roku na świecie sprzedano 76,1 miliona tabletów, a w całym minionym roku sprzedaż sięgnęła 229,6 miliona sztuk - wynika z danych firmy badawczej IDC.
W ostatnich trzech miesiącach 2014 roku sprzedaż tabletów zmalała w ujęciu rocznym o 3,2 proc., z 78,6 miliona do 76,1 miliona sztuk. To pierwszy w historii spadek w ujęciu rocznym od 2010 roku, kiedy rodził się omawiany rynek.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,8 proc., z 26 mln do 21,4 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 33,1 proc. do 28,1 proc.).
Drugi w rankingu Samsung zanotował jeszcze większy spadek sprzedaży swoich tabletów (o 18,4 proc., z 13,5 mln do 11 mln sztuk), a jego rynkowy udział zmalał z 17,2 proc. do 14,5 proc.
Kolejne miejsca zajęły firmy Lenovo (jako jedyna w Top 5 ze wzrostem r/r), Asus i Amazon.com.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W IV KW. 2014 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
IV KW. 2014 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2014 UDZIAŁ W RYNKU |
IV KW. 2013 SPRZEDAŻ |
IV KW. 2013 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
21.4 |
28.1% |
26.0 |
33.1% |
-17.8% |
2. Samsung |
11.0 |
14.5% |
13.5 |
17.2% |
-18.4% |
3. Lenovo |
3.7 |
4.8% |
3.4 |
4.3% |
9.1% |
4. Asus |
3.0 |
4.0% |
4.0 |
5.1% |
-24.9% |
5. Amazon.com |
1.7 |
2.3% |
5.8 |
7.4% |
-69.9% |
Pozostałe |
35.2 |
46.2% |
25.8 |
32.8% |
36.2% |
SUMA |
76.1 |
100.0% |
78.6 |
100.0% |
-3.2% |
W całym 2014 roku na świecie sprzedano 229,6 miliona tabletów - o 4,4 proc. więcej niż w roku 2013 (219,9 mln). Kolejność wśród największych producentów była tutaj podobna jak w IV kwartale, z tym że Asus zamienił się miejscami z Lenovo.
CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW TABLETÓW W 2014 r. (MLN SZTUK) |
|||||
FIRMA |
2014 SPRZEDAŻ |
2014 UDZIAŁ W RYNKU |
2013 SPRZEDAŻ |
2013 UDZIAŁ W RYNKU |
WZROST SPRZEDAŻY R/R |
1. Apple |
63.4 |
27.6% |
74.3 |
33.8% |
-14.6% |
2. Samsung |
40.2 |
17.5% |
39.7 |
18.1% |
1.1% |
3. Asus |
11.5 |
5.0% |
12.2 |
5.6% |
-5.5% |
4. Lenovo |
11.2 |
4.9% |
7.8 |
3.5% |
43.5% |
5. Amazon.com |
3.3 |
1.4% |
9.8 |
4.4% |
-66.4% |
Pozostałe |
100.0 |
43.6% |
76.1 |
34.6% |
31.4% |
SUMA |
229.6 |
100.0% |
219.9 |
100.0% |
4.4% |
Dołącz do dyskusji: W IV kw. 2014 r. sprzedaż tabletów po raz pierwszy w historii w dół, Apple przed Samsungiem