W Wielkiej Brytanii rozszerza się inicjatywa "Ad Net Zero". Neutralność klimatyczna w reklamie
Brytyjscy gracze rynku reklamowego i mediowego - Accenture, Channel 4, Google, WPP i Unilever - dołączają do lokalnej inicjatywy "Ad Net Zero". Jej celem jest osiągnięcie przez reklamodawców do 2030 roku neutralności klimatycznej (czyli zerowej emisji dwutlenku węgla).
"Ad Net Zero" została uruchomiona w ubiegłym roku przez brytyjskie stowarzyszenia branży reklamy - Advertising Association (AA), Incorporated Society of British Advertisers oraz Institute of Practitioners in Advertising. Do prjektu dołączyły takie agencje reklamowe jak adam&eveDDB, Droga5 czy Wieden + Kennedy
W ramach "Ad Net Zero" powołano pięć grup roboczych, w których opracowywane są analizy dotyczące skali i emisji dwutlenku węgla pochodzącego z operacji biznesowych w branży reklamowej oraz sposobów ich redukcji. Osobna komórka pracuje nad rozwiązaniami zmniejszającymi wydzielanie CO2 w wyniku emisji reklam. Inny zespół przygotowuje pomysły, jak zredukować emisję dwutlenku węgla z planów zdjęciowych, w trakcie których kręcone są reklamy.
- Naszą ambicją jest obranie takiego kierunku, by branża reklamy zmniejszała emisję CO2. Będziemy również skupiać się na tym, jak kreatywnie wspierać szybkie zmiany w zachowaniach konsumentów, które są niezbędne, aby rozwiązać kryzys klimatyczny, przed którym wszyscy obecnie stoimy - powiedział szef inicjatywy "Ad Net Zero" Stephen Woodford.
Dołącz do dyskusji: W Wielkiej Brytanii rozszerza się inicjatywa "Ad Net Zero". Neutralność klimatyczna w reklamie