Grupa Weszło ze stratą. 13 proc. mniej z reklam
Trzy spółki zarządzające serwisem Krzysztofa Stanowskiego Weszło.com w ub.r. zanotowały spadek przychodów o 13,2 proc. do 3,8 mln zł, a przy wzroście kosztów o 6,3 proc. ich rentowność netto zmalała do 240,7 tys. zł straty.
Wśród spółek z grupy Weszło zdecydowanie największa jest Weszlocom. W ub.r. jej przychody zmalały z 3,56 do 3,09 mln zł, a koszty operacyjne zwiększyły się z 3,24 do 3,48 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w górę z 1,4 do 1,76 mln zł, a te na wynagrodzenia zmniejszyły się z 1,53 do 1,51 mln zł.
W konsekwencji rentowność sprzedażowa firmy poszła w dół z 316,1 tys. zł zysku do 392,6 tys. zł straty, wynik netto - ze 165,4 tys. zł zysku do 412,4 tys. zł straty.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Weszło to serwis internetowy i powiązany z nim kanał youtube’owy (ma 292 tys. subskrybentów, a zamieszczone na nim 2,8 tys. materiałów zanotowało łącznie 124 mln odtworzeń). Zarabia wyłącznie z reklam: displayowych i content marketingowych.
W spółce Weszlocom Krzysztof Stanowski ma 55 proc. udziałów, a pozostałe 45 proc. należy do Marty Sosnowskiej. Wskutek straty na koniec ub.r. firma miała ujemne kapitały własne (-152,7 tys. zł), wobec 260 tys. zł rok wcześniej.
W poniższych grafikach bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Działalność o dużo mniejszej skali prowadzą dwie inne spółki Krzysztofa Stanowskiego pod marką Weszło. Firma Weszlofm (internetowe radio Weszło FM zostało zamknięte w lutym 2022 roku) zanotowała w ub.r. 210 tys. zł przychodów (wobec 242,5 tys. zł rok wcześniej), a przy spadku kosztów operacyjnych z 237,3 do 219,1 tys. zł jej rentowność netto poszła w dół z 1,3 tys. zł zysku do 9,6 tys. zł straty.
Z kolei spółka Weszlo Group Stanowski (jedynym komandytariuszem jest w niej Marta Sosnowska) przy zerowych wpływach sprzedażowych, symbolicznych kosztach operacyjnych i 224,7 tys. zł pozostałych wpływów i zysków zarobiła na czysto 181,6 tys. zł (płacąc 42,6 tys. zł podatku dochodowego).
Rok wcześniej strata netto firmy wyniosła 1,5 tys. zł.
Krzysztof Stanowski sprzedał spółkę z udziałami Kanału Sportowego
Do listopada ub.r. Krzysztof Stanowski i Marta Sosnowska byli właścicielami spółki WeszloTV, do której należy 22,5 proc. udziałów Kanału Sportowego. Gdy Stanowski rozstawał się z tym kanałem, sprzedano spółkę Maciejowi Wandzlowi, a ten przemianował ją na MW Inwestycje. https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/kanal-sportowy-koniec-krzysztof-stanowski-sprzedal-udzialy-maciej-wandzel-plany
W KRS nie ma jeszcze sprawozdania firmy za ub.r. Natomiast w 2022 roku zanotowała spadek przychodów z 553,4 do 458,8 tys. zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 340 do 554,4 tys. zł jej rentowność netto poszła w dół ze 193,8 tys. zł zysku do 1,1 tys. zł zysku.
Dołącz do dyskusji: Grupa Weszło ze stratą. 13 proc. mniej z reklam