SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wieczorynka” traci widzów. Tylko co dziesiąty to dziecko

Od początku września ub.r. „Wieczorynka” w TVP1 przyciąga przed telewizory codziennie 1,35 mln osób, czyli o 160 tys. mniej niż rok wcześniej. Jednak dzieci stanowią tylko około 12. proc. tych widzów.

„Wieczorynka” w TVP1 nadawana jest codziennie - w dni powszednie około 19.15, a w weekendy niezmiennie o 19.00. W okresie od 1 września 2012 roku do 28 stycznia 2013 roku jej średnia widownia wyniosła 1,35 mln osób, co przełożyło się na 9,57 proc. udziału. Jednak oglądalność w grupie dzieci w wieku od 4 do 12 lat to raptem 158 tys. osób (przełożyło się to na 16,47 proc. udziału). Oznacza to, iż grupa docelowa „Wieczorynki” stanowi tylko 11,70 proc. jej wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.

W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wieczorny cykl bajek dla dzieci stracił 160 tys. widzów. W okresie od września 2011 roku do końca stycznia 2012 roku „Wieczorynkę” oglądało bowiem 1,51 mln osób, a jej udział wynosił 10,79 proc. W grupie 4-12 oglądalność wynosiła 174 tys. osób, a udział - 19,09 proc.

Pasmo „Wieczorynki” daje obecnie TVP1 dopiero czwarte miejsce w rynku. W tym czasie liderem jest TVN, która emituje „Fakty”, co przekłada się na 29,08 proc. udziału. Na drugim miejscu znajduje się Polsat (końcówka „Wydarzeń” i serwis sportowy; 17,60 proc.), a na trzecim - TVP2 (m.in. teleturniej „Jeden z dziesięciu”, „Postaw na milion”; 11,10 proc.).

Z kolei wśród najmłodszych widzów (w wieku od 4 do 12 lat) TVP1 pozostaje liderem rynku. Dalej znajdują się TVN (10,79 proc.), Polsat (6,42 proc.) oraz TVP2 (3,44 proc.).

Wieczorne bajki TVP1 większą popularnością cieszą się w weekendy. W badanym okresie średnia widownia sobotnich i niedzielnych „Wieczorynek” wyniosła 1,5 mln widzów, co przełożyło się na 10,53 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz na 18,67 proc. w grupie wiekowej 4-12. Spośród weekendowych emisji największą oglądalność zanotował serial „Przygody Bolka i Lolka”. Jego odcinek z 17 października ub.r. obejrzało 2,16 mln widzów.

Z kolei w dni powszednie „Wieczorynka” w analizowanym okresie gromadziła średnio 1,22 mln widzów, co dało Jedynce odpowiednio 8,75 proc. oraz 14,63 proc. udziału. Największą popularnością cieszył się tutaj odcinek serialu „Miś Uszatek” wyemitowany 12 stycznia br., który przyciągnął przed telewizory 2,02 mln widzów.


Oglądalność „Wieczorynki”

"Wieczorynka" TVP1 Wszyscy 4+ 4-12
AMR SHR % AMR SHR %
dni powszednie (od poniedziałku do piątku) 1221158 8,75% 140009 14,63%
weekendy (soboty i niedziele) 1497284 10,53% 178712 18,67%
Wirtualnemedia.pl
średnio od 1 września 2012 do 28 stycznia 2013 1346733 9,57% 157610 16,47%
Wirtualnemedia.pl
średnio od 1 września 2011 do 28 stycznia 2012 1508921 10,79% 173959 19,09%

 
Oglądalność konkurencji w czasie emisji
„Wieczorynki”

Stacja Wszyscy 4+ 4-12
AMR SHR % AMR SHR %
TVN 4091931 29,08% 103299 10,79%
Polsat 2476239 17,60% 61492 6,42%
TVP2 1561635 11,10% 32911 3,44%
TVP1-Wieczorynka 1346733 9,57% 157610 16,47%

 
Trzy topowe odcinki „Wieczorynki”

TOP 3 - dni powszednie Wszyscy 4+
Tytuł Data Godz. AMR SHR %
PRZYGODY BOLKA I LOLKA /SER.ANIM.POL./ 17-10-2012 19:15:56 2163237 14,42%
DOMISIE /PROG. DLA DZIECI/ 11-01-2013 19:17:52 1801971 11,77%
SMURFS /SER. ANIM./ 24-12-2012 19:00:37 1799440 16,18%
Wirtualnemedia.pl
TOP 3 - weekendy Wszyscy 4+
Tytuł Data Godz. AMR SHR %
MIS USZATEK /SER.ANIM.POL./ 12-01-2013 19:17:09 2024956 13,26%
GUMISIE /SER.ANIM.USA./ 09-12-2012 19:00:38 1983491 12,48%
GUMISIE /SER.ANIM.USA./ 21-10-2012 19:00:45 1977263 13,24%

Dołącz do dyskusji: „Wieczorynka” traci widzów. Tylko co dziesiąty to dziecko

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dada
Ciekawe ile taki prezent kosztował konkurencję? :) Dodatkowo z tvp historia zniknął dziennik telewizyjny z godziny 19:00! Zabrali mi moją ulubioną rozrywkę – dubbingowanie faktów dziennikiem i odwrotnie…
0 0
odpowiedź
User
jan88
wydaje się , że jest to spowodowane wiekiem bajek. W skrajnym przypadku przed telewizorem mogą zasiąść dziadek ,ojciec i wnuk (wszyscy jako dzieci te bajki oglądali). Przygody Misia Uszatka uważam za jedną z najlepszych bajek jakie w życiu widziałem , ale dzisiejszych dzieci to nie zainteresuje bo za nudne.
0 0
odpowiedź
User
marian
Przyczyna bardzo prosta. Włączam telewizor o 19:00 na TVP1 i czekam za bajką. Dziecko się niecierpliwi. Czasem czekamy nawet 10-15 minut oglądając reklamy dla dorosłych..... Jak już w końcu się zacznie to trwa 5 -10 minut i znowu reklamy.
PORAŻKA!
Szybko zmieniam na TV PLUS gdzie przez całą godzinę bez dłuższych reklam lecą bajki.
0 0
odpowiedź