Wielka Brytania "przepaliła" 46 mln funtów na kampanię informacyjną o brexicie
Według Krajowego Biura Kontroli (National Audit Office, NAO) akcja informacyjna brytyjskich władz na temat brexitu "Get Ready for Brexit" przyniosła mizerny efekt. Kampania za 46 milionów funtów została oceniona jako mająca niewielki wpływ na stan przygotowania obywateli do wyjścia ich kraju z Unii Europejskiej.
Akcja informacyjna "Get Ready for Brexit", zrealizowana z pieniędzy brytyjskich podatników, obejmowała telewizję, radio, internet i nośniki zewnętrzne. Trwała od lipca do października 2019 roku. Od strony kreatywnej kampanią zajmowała się agencja Engine, budżet mediowy obsługiwał zaś Wavemaker.
Kampania o brexicie mało skuteczna
brytyjski organ kontrolnego National Audit Office uznał, że "nie jest jasne" czy po przeprowadzeniu kampanii społeczeństwo jest "znacznie lepiej przygotowane" do opuszczenia struktur Unii przez Wielką Brytanię. Organ podkreśla jednocześnie, że akcja miała na Wyspach zasięg 99,8 proc., a przecięty obywatel zetknął się z przekazami średnio 55 razy.
Według badań zamówionych przez NAO, 58 proc. osób mogło przytoczyć hasła z kampanii. Głównym wnioskiem z badania jest jednak to, że kampania nie zachęciła skutecznie Brytyjczyków do samodzielnego poszukiwania informacji na temat skutków brexitu dla przeciętego obywatela.
Dołącz do dyskusji: Wielka Brytania "przepaliła" 46 mln funtów na kampanię informacyjną o brexicie