SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Wilkołak” i współpraca z Krzysztofem Zalewskim hitem Empik Go i Empik Music

Na przełomie kwietnia i maja na rynku wydawniczym ukazały się aż cztery formaty inspirowane twórczością Wojciecha Chmielarza. Dostępny jest już serial audio w gwiazdorskiej obsadzie (od 22 kwietnia), książka w wersji papierowej (19 maja) oraz singiel i teledysk do piosenki autorstwa Krzysztofa Zalewskiego (13 i 19 maja). Wszystko w ramach działań brandów Grupy Empik.

„Wilkołak” i „Wilk” to dwie najpopularniejsze frazy w wyszukiwarkach aplikacji Empik Go i Empik Music. Chwilę po swojej premierze serial audio stał się hitem wśród abonentów  Empik Go. „Wilkołak”, produkcja która powstała na podstawie powieści Wojciecha Chmielarza o tym samym tytule, to najchętniej słuchana pozycja w kwietniu i maju. Każdy z dostępnych w aplikacji odcinków audioserialu zdobywa również niezwykle wysokie oceny słuchaczy (średnia ocena: 4,9/5). Gwiazdorska obsada (Cezary Pazura, Aleksandra Popławska, Krzysztof Zalewski, Filip Kosior, Marcin Bosak) i towarzysząca mu kampania marketingowa przyciągnęły do aplikacji Empik Go tysiące nowych użytkowników.

Debiutancki udział w serialu audio oraz mroczne i kryminalne wątki fabuły zainspirowały muzyka do napisania piosenki „Wilk”, która eksploruje atmosferę kina noir, podążając tropami m.in. Nicka Cave’a. Oczywiście w charakterystycznej dla Zalewskiego, przebojowej rockowej formule. Singiel powstał we współpracy z aplikacją streamingową Empik Music i tylko tam jest dostępny do wysłuchania. Za produkcję utworu odpowiadają Krzysztof Zalewski i Andrzej Smolik. Teledysk do utworu wyreżyserował Maciej Buchwald, autor wideo do „Patoreakcji” Maty, jednego z największych przebojów polskiego YouTube’a w ostatnich miesiącach. W klipie wzięli udział także Cezary Pazura i Aleksandra Popławska.

Współpraca z Krzysztofem Zalewskim to element strategii Empik Music, marki z Grupy Empik, która właśnie świętuje pierwsze urodziny i notuje widoczny wzrost zainteresowania. Utwór „Wilk” na siedem dni po premierze jest hitem aplikacji – ma trzy razy więcej odtworzeń niż kolejna najpopularniejsza piosenka. Aplikacja notuje duże wzrosty także pod kątem liczby nowych użytkowników – obecnie dołącza ich kilka tysięcy tygodniowo.

Kuba Ambrożewski, brand manager aplikacji Empik Music, przekonuje, że współpraca z najlepszymi polskimi artystami jest fundamentem strategii marki na najbliższe miesiące.

- „Zaangażowanie Krzysztofa Zalewskiego zarówno do współpracy przy serialu audio dla Empik Go, jak i singlu dla Empik Music, pokazuje siłę synergii obu tych marek. Ten kierunek chcemy eksplorować przy kolejnych projektach. Empik jest od lat ważną, nieodłączną częścią polskiego rynku muzycznego, mamy to w swoim DNA. Chcemy być blisko polskich artystów, chcemy też, żeby lokalni artyści byli blisko Empik Music, jedynej polskiej aplikacji streamingowej. Już teraz, po pierwszych wynikach „Wilka”, widać, że jest to strategia skuteczna i znajdująca odbicie nie tylko w ofercie wysokiej jakości, ale też w liczbach”.

Kto tworzy „Wilkołaka”?

Koncepcję, koordynację i realizację działań komunikacyjnych przygotowali Paweł Heba, Martyna Ziębińska-Górska, Karolina Kamińska, Karol Kowalski z Empik Go. Produkcją sesji zdjęciowej, materiałów graficznych oraz wideo dla serialu audio zajął się dom produkcyjny High Noon oraz Agencja Infinity. Autorem zdjęć jest Mirosław Sycz.

Kto stoi za  „Wilkiem”?

Za strategię działań komunikacyjnych odpowiadają Kuba Ambrożewski z Empik Music oraz Olga Tuszewska i Joanna Rawska z wytwórni Kayax. Produkcją teledysku zajęły się domy produkcyjne GMC Productions oraz Hart Warsaw. Zdjęcia do klipu wykonał Tomasz Gajewski. Za reżyserię odpowiada Maciej Buchwald.