WP SportoweFakty z większym spadkiem niż Onet Sport i Sport.pl, najmocniej w dół witryny „PS” i TVP Sport (TOP10)
W maju br. czołowe serwisy sportowe miały 16 proc. użytkowników i 41 proc. odsłon mniej niż rok wcześniej. Procentowo największe spadki zanotowały witryny „Przeglądu Sportowego” i TVP Sport, a liderujące WP SportoweFakty straciły więcej niż dział sportowy Onetu i Sport.pl.
Sekcję sportową WP.pl, działająca pod marką WP SportoweFakty, w maju br. odwiedziło 5,42 mln użytkowników, czyli 19,5 proc. wszystkich internautów w Polsce. Serwis zanotował 107,55 mln odsłon, przeciętnie 19,8 na odwiedzającego - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
WP SportoweFakty są liderem we wszystkich tych statystykach, największą przewagę nad konkurentami mają w liczbie odsłon - trzy kolejne witryny w rankingu łącznie zanotowały ich mniej (91,56 mln). Dział sportowy Onetu (Ringier Axel Springer Polska) miał 4,78 mln użytkowników i 44,25 mln odsłon, Sport.pl (Agora) - 3,33 mln użytkowników i 35,87 mln odsłon, a działający od sierpnia ub.r. Zestadionu.pl (Iberion) - 2,47 mln użytkowników i 11,45 mln odsłon.
W sekcji sportowej Interii 2,12 mln internautów wykonało 23,41 mln odsłon, a na Meczyki.pl 1,04 mln użytkowników wygenerowało 15,11 mln odsłon.
W dalszej części zestawienia są serwisy mediów pozainternetowych. Witryna TVP Sport zanotowała 992,5 tys. użytkowników i 4,68 mln odsłon, Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 980,8 tys. odwiedzających i 8,89 mln odsłon, dział sportowy witryny „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) - 725,5 tys. odwiedzających i 2,9 mln odsłon, a dział sportowy serwisu Radia ZET - 476,2 tys. użytkowników i 1,45 mln odsłon.
W maju br. dziewięć czołowych serwisów sportowych (bez Zestadionu.pl) w sumie zanotowało 19,87 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 244,11 mln odsłon, natomiast rok wcześniej miały 23,73 mln odwiedzających i 417,39 mln odsłon. Tym samym straciły rok do roku 3,86 mln użytkowników (16,3 proc.) i 173,27 mln odsłon (41,51 proc.).
To głębszy spadek niż w kwietniu br., kiedy dziewięć najpopularniejszych witryn sportowych miało o 3,63 mln użytkowników (15,7 proc.) i 124,07 mln odsłon (33,4 proc.) mniej niż rok wcześniej.
Oczywistym powodem jest brak wydarzeń sportowych przez dwa miesiące spowodowany epidemią koronawirusa. Dopiero w połowie maja wznowiono rozgrywki niemieckiej ligi piłkarskiej, a pod koniec miesiąca wróciły piłkarski Pucha Polski i PKO BP Ekstraklasa. Natomiast w czerwcu na stadiony wrócili piłkarze ligi hiszpańskiej, włoskiej i angielskiej, a także polscy żużlowcy.
Jeszcze mocniej niż w przypadku serwisów internetowych zmalała popularność stacji sportowych. Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. wyniki większości zmniejszyły się o 40-90 proc.
WP SportoweFakty miały w maju br. o 692,2 tys. internautów (11,3 proc.) i 79,79 mln odsłon (42,6 proc.) mniej niż rok wcześniej. Dział sportowy Onetu przy wzroście liczby odwiedzających o 47,2 tys. (1 proc.) stracił 30,41 mln odsłon (40,7 proc.).
Sport.pl zanotował spadek o 405,7 tys. użytkowników (10,8 proc.) i 19,51 mln odsłon (35,2 proc.), sekcja sportowa Interii - o 329,5 tys. użytkowników (13,4 proc.) i 8,43 mln odsłon (26,5 proc.), a Meczyki.pl - o 174,2 tys. użytkowników (14,4 proc.) i 17,22 mln odsłon (53,3 proc.).
Procentowo najwięcej straciły serwisy TVP Sport i „Przeglądu Sportowego”. W pierwszym ubyło 818,2 tys. internautów (45,2 proc.) i 6,4 mln odsłon (57,7 proc.), a w drugim 1,27 mln użytkowników (45,2 proc.) i 11,25 mln odsłon (55,9 proc.).
Dział sportowy SE.pl przy spadku liczby użytkowników o 149,7 tys. (17,1 proc.) zyskał 111,6 tys. odsłon (4 proc.), natomiast analogiczna sekcja Radiozet.pl straciła 63,4 tys. odwiedzających (11,7 proc.) i 375,9 tys. odsłon (20,6 proc.).
Dołącz do dyskusji: WP SportoweFakty z większym spadkiem niż Onet Sport i Sport.pl, najmocniej w dół witryny „PS” i TVP Sport (TOP10)