SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wskaźnik BriefIndex nieśmiało w górę

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wzrósł o 2,25 punktu. Obecnie wynosi on 75,25 punktów.

Według najnowszej fali badania BriefIndex, wskaźnik koniunktury na rynku mediów i reklamy wzrósł o 2,25 punktów procentowych. Obecnie wynosi on 75,25 punktów. Przypomnijmy, że do tej pory wskaźnik ten rósł systematycznie od sierpnia 2003 r., kiedy wyniósł 54., aby osiągnąć najwyższy do tej pory poziom 77,50. w sierpniu 2004, by z kolei na początku br. odnotować niewielki spadek do poziomu 73 punktów.
 
Obecny, niewielki wzrost wskaźnika związany jest dobrą oceną sytuacji na rynku mediowo-reklamowym  przez przedstawicieli branży oraz stabilizacją rynku mediów i reklamy.

67 procent respondentów uważa, że obecna sytuacja na rynku mediów i reklamy jest dobra  i 5 procent, że bardzo dobra (dla porównania - w fali ze stycznia 2004 - 63 procent uważało, że jest dobra i również 5 procent, że bardzo dobra). "Dobra ocena obecnej sytuacji wynika przede wszystkim z trwałej zmiany koniunktury. Widać wyraźną poprawę w stosunku do lat ubiegłych i wzrost wydatków na reklamę" - komentuje wyniki szóstej fali badania Kuba Antoszewski z SMG/KRC. Aktualnie, aż 59 procent osób ocenia, że w ciągu najbliższych trzech miesięcy sytuacja na rynku mediów i reklamy nie ulegnie zmianie. "Można zatem powiedzieć, że obecny rok powinien być rokiem stabilnej poprawy sytuacji w branży, jednak bez niespodzianek - dodaje Kuba Antoszewski.

Pomimo widocznej stabilizacji branży, dla niektórych badanych brak wyraźnej poprawy: "nastąpiła poprawa w odniesieniu do dwóch poprzednich lat, ale nie widać jeszcze zdecydowanej poprawy na lepsze", "nic spektakularnego na rynku reklamowym się nie dzieje". Część badanych narzeka na poziom branży: "poziom reklamy jest słaby, widać zachowawczość ludzi stanowiących o reklamie, nie pracowników agencji, ale dyrektorów marketingu", "prym wiodą nadal firmy telekomunikacyjne i farmaceutyczne, co za tym idzie kampanie są monotonne".

Badanie obrazuje również opinie respondentów na temat strategii firm, inwestycji oraz konkurencyjności na rynku mediów i reklamy.

Dołącz do dyskusji: Wskaźnik BriefIndex nieśmiało w górę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl