SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wyborcze oblężenie serwisów informacyjnych. TVN24.pl bliżej Onetu i WP

Dziesięć czołowych witryn informacyjno-publicystycznych w październiku odwiedziło o jedną trzecią internautów więcej niż we wrześniu. Liderem pozostaje WP.pl, a najwięcej zyskały TVP24.pl, Gazeta.pl i Wyborcza.pl.

Końcówka kampanii i wybory parlamentarne przyniosły rekordową odwiedzalność wielu serwisom informacyjno-publicystycznych. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w październiku dziesięć najpopularniejszych witryn z tej kategorii (o profilu ogólnokrajowym, czyli bez treści regionalnych i o pogodzie) przyciągnęło łącznie 81,49 mln użytkowników (oczywiście bez współodwiedzlności). To wzrost o 32,1 proc. w porównaniu do 61,71 mln odwiedzających we wrześniu.

Ponad 11 mln internautów odwiedziło sekcje informacyjno-publicystyczne trzech portali. Na WP.pl (Grupa Wirtualna Polska) taki dział zanotował 11,91 mln użytkowników, 40,09 proc. zasięgu oraz 48 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania, na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) - 11,61 mln odwiedzających, 39,08 proc. zasięgu oraz 43 minuty i 58 sekund średniego czasu korzystania, a na portalu TVN24 - 11,34 mln odwiedzających, 38,18 proc. zasięgu oraz 21 minut i 57 sekund średniego czasu.

Niżej w rankingu są analogiczne działy innych portali horyzontalnych. Na Gazeta.pl (Agora) taką sekcję odwiedziło 7,37 mln internautów (co dało 24,81 proc. zasięgu), spędzając średnio po 17 minut i 22 sekundy. Na Interii taki dział przyciągnął 6,98 mln użytkowników (23,5 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 32 minuty i 5 sekund, a na Wyborcza.pl (Agora) - 6,49 mln internautów (21,84 proc. zasięgu), średnio na 15 minut i 5 sekund.

Portal „Gazety Wyborczej” to jedyna witryna w zestawieniu oferująca treści odpłatnie - z jej oferty na koniec czerwca br. korzystało 295,4 tys. subskrybentów, o 8,3 tys. mniej niż na koniec ub.r.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Na serwis RMF24.pl zajrzało 7,35 mln internautów (24,76 proc. zasięgu), spędzając średnio po 8 minut i 55 sekund. Uruchomiony jesienią ub.r. portal i.pl (Polska Press) zanotował 6,51 mln użytkowników, 21,9 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 4 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Goniec.pl (Iberion) - 6,31 mln użytkowników, 21,24 proc. zasięgu oraz 5 minut i 7 sekund średniego czasu.

O ponad połowę mniej popularna od portalu TVN24 jest platforma internetowa Polsat News. W październiku odwiedziło ją 5,59 mln internautów (18,83 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 8 minut i 54 sekundy.

Odwiedzalność wszystkich witryn w rankingu mocno wzrosła w porównaniu z wrześniem. Na WP.pl część informacyjno-publicystyczna zyskała 2,75 mln użytkowników oraz 13 minut i 17 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 30,1 i 37,2 proc. w górę), a na Onecie - 2,86 mln internautów (32,7 proc.) oraz 8 minut i 4 sekundy przeciętnego czasu (22,5 proc.).

Jeszcze mocniej poszły w górę wyniki informacji i publicystyki na TVN24.pl: liczba odwiedzających o 3,3 mln (czyli 41,1 proc.), a średni czas spędzony przez każdego o 3 minuty i sekundę (15,9 proc.). Dzięki temu portal o połowę zmniejszył różnicę w liczbie użytkowników dzielącą go od Onetu.

Na Gazeta.pl dział informacyjno-publicystyczny osiągnął wzrost o 1,91 mln użytkowników (35 proc.) oraz 2 minuty i 16 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez każdego (15 proc.), na Interii - o 1,57 mln internautów (28,9 proc.) oraz 4 minuty i 15 sekund średniego czasu korzystania (15,3 proc.), a na Wyborcza.pl - o 2,08 mln użytkowników (47,1 proc.) i 13 sekund średniego czasu (1,5 proc.).

Goniec.pl przyciągnął o 1,86 mln internautów (41,9 proc.) więcej niż we wrześniu, każdego średnio na minutę i 38 sekund dłużej (46,9 proc.). Portal Polsat News zyskał zaś 1,56 mln użytkowników (38,83 proc.) i 55 sekund przeciętnego czasu korzystania (11,5 proc.).

Tylko w dwóch serwisach liczba odwiedzających zwiększyła się o mniej niż milion. RMF24.pl zanotował wzrost o 892,6 tys. użytkowników (13,8 proc.) oraz minutę i 38 sekund średniego czasu korzystania (22,4 proc.), a i.pl - o 981,9 tys. internautów (17,8 proc.) i 20 sekund średniego czasu (9 proc.).

Dołącz do dyskusji: Wyborcze oblężenie serwisów informacyjnych. TVN24.pl bliżej Onetu i WP

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
?
A gdzie zetka?
5 3
odpowiedź
User
WściekłyChopin
Ależ ludzie są sado-maso kretynami. Hi, hi...
6 3
odpowiedź
User
ya
A gdzie zetka?
myślę, że łatwo zdiagnozować problem. nazwa zaczyna się na g, a kończy na oogle
1 0
odpowiedź