TVP1 i TVN liderami, stacje newsowe w dół. 5 mln widzów „M jak miłość”
Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły: „M jak miłość”, „Fakty” i „Ojciec Mateusz”. Liderem oglądalności wśród stacji w 4+ była TVP1, w grupie 16-49 pierwszy był TVN - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu - od 11 do 17 maja - najwięcej widzów zgromadził wtorkowy odcinek serialu „M jak miłość”. Miał średnio 5 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 32,35 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym były „Fakty” TVN, które 12 maja na antenie stacji obejrzało 3,22 mln widzów (24,56 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” TVP1, które zgromadziły 2,48 mln widzów (emisja 17 maja; 9. lokata). Do zestawienia top 20 na 12 pozycji uplasował się „Teleexpress” Jedynki z 2,22 mln oglądających (12 maja) oraz „Wydarzenia” Polsatu z 2 mln oglądających (poniedziałek; 17. pozycja).
Podium w ogólnym rankingu uzupełnia serial „Ojciec Mateusz”, który został nadany w czwartkowy wieczór w TVP1. Śledziło go średnio 3,10 mln widzów, co przełożyło się na 21,52 proc. udziału.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,79 mln osób, co dało Dwójce 32,60 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął dziennik TVN „Fakty” (1,41 mln widzów; 30,47 proc. udziału), a podium uzupełnia „Uwaga! Koronawirus” (1,28 mln; 27,30 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
TVP1 liderem, TVN wyprzedził Polsat
Udział liderującej TVP1 wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,15 pkt. proc. do 9,33 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansował TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 8,42 proc. (wzrost o 0,38 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Polsat, który tydzień wcześniej był wiceliderem. Udział stacji w zeszłym tygodniu wyniósł 8,34 proc. (do góry o 0,27 pkt. proc.). Czwarta była TVP2 (stacja miała 7,10 proc. udziału; - 0,26 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zwiększył się z 32,95 proc. do 33,19 proc.
Piąte było TVP Info (stacja miała 5,35 proc. udziału; - 0,46 pkt. proc.). Oczko niżej uplasowało się TVN24 (5,14 proc. udziału,; - 0,46 pkt. proc.). Dwunaste miejsce należało do Polsat News (1,77 proc.; - 0,24 pkt. proc.). Kanały newsowe nadal obszernie relacjonują epidemię koronawirusa.
TVN na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) pozycję lidera zajął TVN. Udział stacji zwiększył się o 0,18 pkt. proc. do 10,57 proc. Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 9,35 proc. (do góry o 0,50 pkt. proc.).
Podium uzupełnia Dwójka (- 0,27 pkt. proc. do 5,78 proc.), a czwarta była Jedynka (- 0,85 pkt. proc. do 4,82 proc.).
Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy był TVN (9,89 proc.; do góry o 0,20 pkt. proc.).
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVN liderami, stacje newsowe w dół. 5 mln widzów „M jak miłość”
ponad 700 tys