Wytwórnia Metro-Goldwym-Mayer na sprzedaż. Jej zakupem zainteresowane Netflix, Apple i Amazon
Firmy Amazon, Apple, Netflix, Disney, Comcast i AT&T są zainteresowane kupnem wytwórni filmowej Metro-Goldwyn-Mayer. Wartość transakcji może wynieść 7 mld dolarów.
Zainteresowani rozmawiają ze spółką MGM Holding (właściciel wytwórni) już od grudnia ub. roku – w takim kontekście wymienia się np. Apple, które najwcześniej miało badać możliwości przejęcia produkcji MGM i włączenia jej do swojej platformy Apple TV+. Serwis CNBC poinformował kilka dni temu, że przejęciem filmów z klasycznej wytwórni zainteresowani są te pozostali gracze tzw. wielkiej szóstki serwisów streamingowych, w tym Netflix. Na razie jednak nie wiadomo ani jak daleko posunięte są rozmowy, ani czy w ogóle dojdzie do przejęcia.
W 2019 roku użytkownicy tradycyjnej telewizji kablowej masowo z niej rezygnowali, wybierając usługi przesyłania strumieniowego. Są one drogie w budowie i eksploatacji a także wymagają wyróżnienia się treściami premium. Drugą poważną zmianą to konsolidacje: Disney kupił Foxa, Comcast przejmuje Sky, AT&T - Time Warner i Viacom, łącząc się z CBS. Stąd właśnie bierze się dążenie „wielkiej szóstki streamingowej” do uzupełniania swoich bibliotek o coraz to nowe, w tym także o klasyczne produkcje.
Portfolio wytwórni MGM warte jest ponad 10 miliardów dolarów, a wśród produkcji tego studia SA m.in. klasyczne filmy o Jamesie Bondzie i Rockym, westerny (m.in. „Siedmiu Wspaniałych”), a także takie evergreeny jak np. „Deszczowa piosenka”, „Ben Hur”, filmy braci Marx oraz Flipa i Flapa. MGM ma w swoim portfolio także popularny serial „Opowieść podręcznej”. Wartość wytwórni określa się na ok. 7 mld dolarów.
W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
Natomiast w IV kwartale roku finansowego 2019 koncern Apple zanotował przychód w wysokości 64,04 miliarda dolarów, o 2 proc. więcej niż rok wcześniej (62,9 mld dolarów). W listopadzie ub.r. uruchomił serwis Apple TV+, a na początku stycznia zatrudnił byłego prezesa HBO Richarda Pleplera, który przez pięć lat będzie odpowiedzialny za realizację oryginalnych seriali, filmów dokumentalnych i fabularnych dla nowego serwisu.
Amazon w III kwartale ub. roku zanotował wzrost przychodów ze sprzedaży o 24 procent. Z drugiej strony zysk netto spółki okazał się niższy niż przed rokiem.
Dołącz do dyskusji: Wytwórnia Metro-Goldwym-Mayer na sprzedaż. Jej zakupem zainteresowane Netflix, Apple i Amazon
koszerni