SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyższe ceny za monitoring mediów. Mamy komentarz UOKiK

Niedawno na Wirtualnemedia.pl opisywaliśmy gorącą w branży ekspertów public relations sytuację - dominująca na rynku Grupa IMM podniosła ceny monitoringu mediów grupie klientów. Zapytaliśmy o komentarz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Oto, co ma do powiedzenia w sprawie urząd. 

Jak opisywaliśmy w portalu Wirtulanemedia.pl, na rynku usług monitoringu mediów tradycyjnych (telewizja, radio, prasa) Grupa IMM uzyskała na początku tego roku pozycję dominującą. To dlatego, że przejęła największych konkurentów – Newspoint i PSMM Monitoring&More.

Przed majówką będąca w Grupie IMM spółka PSMM Monitoring&More w mailach poinformowała wybranych klientów o podwyżkach cen. Jak opisywaliśmy na naszych łamach, sięgają nawet 100 procent i więcej.

To spowodowało wzburzenie części klientów – takie nieoczekiwane wydatki trudno wpisać w ułożony już roczny budżet, a z usługi niełatwo zrezygnować, bo stanowi filar prowadzenia działań public relations.

– Rozumiemy presję płacowo-inflacyjną, ale jak można powoływać się na pozycję dominującą i sugerować klientowi, że takiej skali podwyżek, wymaga ustawa, mówiąc de facto: bierz albo odejdź? To nie mieści się w moim poczuciu budowania relacji biznesowych, chociaż oczywiście rozumiem wzrost kosztów i zgadzam się na indeksację wynagrodzenia dostawców monitoringu mediów – mówiła Wirtualnemedia.pl osoba znająca sprawę. 

Grupa IMM konieczność podwyżek wyjaśnia „zobligowaniem przepisami ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów” w zakresie „stosowania jednolitej polityki cenowej celem równego traktowania wszystkich klientów”

UOKiK zabiera głos w sprawie 

Zapytaliśmy w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów o to, jaka jest w praktyce wykładnia przepisów dotyczących dostosowywania cen usług spółek przejmowanych przez większe podmioty, jeśli świadczą one analogiczne usługi? Czy firma może wykorzystywać pozycję dominującą do skokowego podnoszenia cen za usługę klientowi B2B?

Jak przekazała nam Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa UOKiK, urząd „przygląda się” sprawie „pod kątem obowiązku zgłoszenia do nas [UOKiK – przyp. red.] tej transakcji” oraz opisywanych na łamach Wirtualnemedia.pl praktyk.

Dotychczas otrzymaliśmy pojedyncze anonimowe sygnały, które analizujemy. Przedsiębiorców posiadających informacje na temat praktyk połączonych spółek zachęcamy do złożenia zawiadomienia lub skorzystania ze specjalnej platformy dla sygnalistów wskazała Małgorzata Cieloch.

Dołącz do dyskusji: Wyższe ceny za monitoring mediów. Mamy komentarz UOKiK

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl