Braki kadrowe największą bolączką pracodawców w branży digital
Trzech na czterech europejskich pracodawców z branży digital narzeka na brak odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Zatrudniający w przeważającej większości państw UE uważają, że system edukacji nie nadąża za cyfrową rewolucją - wynika z najnowszego raportu IAB Europe.
Raport „Kapitał ludzki w środowisku cyfrowym” przygotowany przez IAB Europe już po raz drugi. Opisuje potrzeby pracowników i pracodawców w branży digitalowej oraz wyzwania stojące przed rekruterami z segmentu gospodarki cyfrowej.
75 proc. ankietowanych pracodawców za największe wyzwanie w rekrutacji uważa brak odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Ponad połowa (54 proc.) narzeka na zbyt wysokie oczekiwania płacowe kandydatów. 32 proc. pracodawców uważa, że kandydaci źle rozumie wymagania na stanowisko, o które się ubiegają. Niemal trzech na dziesięciu zatrudniających uważa, że potencjalni pracownicy błędnie oceniają swoje kompetencje w procesie rekrutacji na dane stanowisko.
Pracę w social mediach znajdę
Jak wynika z raportu IAB Europe, 52 proc. kandydatów z branży digital decyduje się na udział w procesach rekrutacyjnych na stanowiska związane z zarządzaniem mediami społecznościowych oraz tworzeniem strategii marketingowej (46 proc.). Tylko 37 proc. zgłoszeń dotyczy ofert w których wiodącą rolę pełnią umiejętności w obszarze programmatic.
Rekruterzy z kolei najbardziej cenią u kandydatów kompetencje programmatic (59 proc.) oraz analityczne (51 proc.). Na kolejnych miejscach uplasowały się umiejętności związane z zarządzaniem reklamą w social media (44 proc.), cross-media (43 proc.) oraz planowaniem kampanii (39 proc.).
Jak wskazują autorzy opracowania, alarmujący jest fakt, że aż 90 proc, europejskich pracowników jest chętnych do wzięcia udziału w kursach podnoszących ich kwalifikacje, a tylko 30 proc. z nich przeszło takie szkolenie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Umiejętności cyfrowe poszukiwane na rynku pracy
- Powinniśmy mocno postawić na edukację, jeśli chcemy budować innowacyjną gospodarkę. W opracowanym przez Komisję Europejską rankingu indeksu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego (DESI) na tle 28 państw członkowskich UE Polska uplasowała się na 25 miejscu. Prawie 50 proc. Polaków nie ma podstawowych umiejętności cyfrowych, a 56 proc. przedsiębiorstw wykazuje się bardzo niskim poziomem cyfryzacji - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. – To pokazuje jak duża jest potrzeba transformacji polskiego systemu edukacji oraz przeprowadzenia profesjonalnych szkoleń dla pracowników w zakresie kompetencji digitalowych.
Najchętniej w celach rekrutacyjnych wykorzystywany jest serwis LinkedIn (32 proc.), specjalistyczne portale z ogłoszeniami o pracę (26 proc.) oraz bardziej tradycyjne polecenia innych osób (20 proc.).
Badanie zostało przeprowadzone metodą ankiet online od czerwca do sierpnia 2019r. Przebadano 454 specjalistów z 28 krajów Europy, Azji i Bliskiego Wschodu.
Dołącz do dyskusji: Braki kadrowe największą bolączką pracodawców w branży digital