SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„X Factor” stracił 800 tys. widzów. 35 mln zł z reklam

2,2 mln widzów oglądało czwartą edycję programu „X Factor”. To o 790 tys. mniej niż śledziło poprzednią serię show. TVN w czasie emisji formatu zajął drugie miejsce w rynku, ale w grupie 16-49 był już liderem. Wpływy z reklam wyniosły 34,97 mln zł.

jury „X Factor”, fot. tvnjury „X Factor”, fot. tvn

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że czwartą edycję „X Factor” oglądało średnio 2,18 mln widzów. Przełożyło się to na 14,70 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 18,11 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Program na antenie TVN nadawany był w soboty o godz. 20.00, w okresie od 1 marca do 31 maja br.

Muzyczne widowisko w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. straciło 790 tys. widzów. Wówczas trzecią odsłonę „X Factor” śledziło 2,97 mln osób, co przekładało się odpowiednio na 19,89 proc. i 24,22 proc. udziału w rynku (więcej na ten temat).

TVN w paśmie nadawania programu był wiceliderem rynku telewizyjnego. Na pierwszym miejscu z udziałem na poziomie 16,36 proc. uplasowała się TVP1, nadająca wówczas kroniki sportowe, „Pogodę”, „Komisarza Alexa” i filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (11,87 proc., „The Voice of Poland” i program kabaterowy), a czwarty - Polsat (11,07 proc.; filmy fabularne i „Sopot TOPtrendy Festiwal 2014”).

Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już liderem, a za nim uplasowały się: Polsat, Jedynka oraz Dwójka.

Oglądalność „X Factor” na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP1

2 422 063

16,36%

11,69%

TVN - X Factor

2 176 929

14,70%

18,11%

TVP2

1 758 374

11,87%

11,40%

Polsat

1 639 212

11,07%

14,34%


Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu talent-show wyniosły 34,97 mln zł. W porównaniu do trzeciej serii spadły one o ok. 26,8 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).


W wyniku głosowania widzów czwartą edycję programu „X Factor” wygrał Artem Furman. Show prowadziła Patricia Kazadi, a w jury zasiadali Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil, Tatiana Okupnik i debiutująca w tej roli Ewa Farna. Wiosną tego roku po raz pierwszy w programie udział brać mogły też zespoły wokalno-instrumentalne.

Wiosną 2015 roku TVN pokaże kolejną edycją formatu.

Dołącz do dyskusji: „X Factor” stracił 800 tys. widzów. 35 mln zł z reklam

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
i dobrze
bo mimo nieznośnego tutaj Wojewódzkiego, to jest do po prostu dobry program. i lansuje nowe dobre twarze na rynku muzycznym, czy to komercyjnym, czy alternatywnym. bądźmy obiektywni.
odpowiedź
User
gość
Wyjątkowo słaby program. Jury, które na niczym się nie zna, nie słyszy fałszowania i na dodatek nie umie się wypowiedzieć + przeciętni uczestnicy = NUDA i ŻENADA
odpowiedź
User
breath
program jest "za szybki".. reklam stanowczo za dużo. Powinno się dodać wstawki typu, wywiady z uczestnikami, byśmy mogli poznawać ich trochę lepiej. Show jest monotonne, a ostatni finał to porażka. Same powtórki piosenek.. a jako nowość, jedynie występ z "gwiazdą".. Gwiazdy także kiepskiej jakości. Samo jury powinno być zmienione. Wojewódzki już się wielu ludziom znudził - niech prowadzi to swoje show na kanapach, a muzykę zostawi fachowcom - to samo Czesio - nie da się go już słuchać. Tatiana i Ewa to jedyne osoby, która trzymają klasę. Nie ma się do dziwić, że ludzie wybierają inne programy do oglądania. Widzę po swoich znajomych - zdecydowana większość wolała Voice of Poland...Mam nadzieję, że reżyserzy X factora zmienią w dużym stopniu system realizacji widowiska, bo w przeciwnym razie wyniki oglądalności będą coraz mniejsze.
odpowiedź