Yahoo walczy z adblockerami, odcina ich użytkownikom konta pocztowe
Koncern Yahoo w ramach eksperymentu zablokował dostęp do kont Yahoo Mail użytkownikom korzystającym z aplikacji blokujących reklamy. Aby nadal wysyłać i odbierać pocztę, trzeba wyłączyć adblockera.
O blokowaniu dostępu do kont Yahoo Mail jako pierwsi poinformowali w internecie użytkownicy aplikacji Adblock Plus korzystający jednocześnie z tej usługi pocztowej. Okazuje się, że po wejściu do poczty niektórzy internauci używający aplikacji blokujących reklamy widzą komunikat o braku dostępu do usługi. Aby móc nadal korzystać z Yahoo Mail trzeba wyłączyć adblockera.
Yahoo potwierdziło oficjalnie, że obecnie prowadzi próby rozwiązania, które ma skłonić użytkowników adblockerów do rezygnacji z tych aplikacji podczas przeglądania serwisów internetowych. Firma zaznaczyła jednocześnie, że na razie chodzi wyłącznie o eksperyment, którym objęci zostali jedynie niektórzy użytkownicy poczty w Stanach Zjednoczonych. Testy mają wykazać czy internauci są skłonni zrezygnować z używania adblockerów podczas korzystania z usług oferowanych przez Yahoo.
Yahoo jest kolejnym graczem na rynku internetowym, który poszukuje rozwiązań zmierzających do ograniczenia korzystania przez użytkowników z Adblocka Plus i podobnych aplikacji. Wcześniej próby odcinania użytkowników adblockerów od publikowanych przez siebie treści podjęli niektórzy wydawcy, m.in. Axel Springer na stronie „Bilda” oraz „The Washington Post”.
Z kolei w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciele Adblocka Plus stwierdzili, że nie prowadzą walki z wydawcami, a jedynie chcą uchronić użytkowników przed zalewem reklam utrudniających odbiór treści i poruszanie się w internecie.
Koncern Yahoo nie zdradził na razie, kiedy prowadzone przez niego testy zostaną zakończone i czy mechanizm odcinania od poczty użytkowników adblockerów będzie wprowadzony na stałe w Yahoo Mail.
Dołącz do dyskusji: Yahoo walczy z adblockerami, odcina ich użytkownikom konta pocztowe