SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Yahoo walczy z adblockerami, odcina ich użytkownikom konta pocztowe

Koncern Yahoo w ramach eksperymentu zablokował dostęp do kont Yahoo Mail użytkownikom korzystającym z aplikacji blokujących reklamy. Aby nadal wysyłać i odbierać pocztę, trzeba wyłączyć adblockera.

O blokowaniu dostępu do kont Yahoo Mail jako pierwsi poinformowali w internecie użytkownicy aplikacji Adblock Plus korzystający jednocześnie z tej usługi pocztowej. Okazuje się, że po wejściu do poczty niektórzy internauci używający aplikacji blokujących reklamy widzą komunikat o braku dostępu do usługi. Aby móc nadal korzystać z Yahoo Mail trzeba wyłączyć adblockera.

Yahoo potwierdziło oficjalnie, że obecnie prowadzi próby rozwiązania, które ma skłonić użytkowników adblockerów do rezygnacji z tych aplikacji podczas przeglądania serwisów internetowych. Firma zaznaczyła jednocześnie, że na razie chodzi wyłącznie o eksperyment, którym objęci zostali jedynie niektórzy użytkownicy poczty w Stanach Zjednoczonych. Testy mają wykazać czy internauci są skłonni zrezygnować z używania adblockerów podczas korzystania z usług oferowanych przez Yahoo.

Yahoo jest kolejnym graczem na rynku internetowym, który poszukuje rozwiązań zmierzających do ograniczenia korzystania przez użytkowników z Adblocka Plus i podobnych aplikacji. Wcześniej próby odcinania użytkowników adblockerów od publikowanych przez siebie treści podjęli niektórzy wydawcy, m.in. Axel Springer na stronie „Bilda” oraz „The Washington Post”.

Z kolei w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przedstawiciele Adblocka Plus stwierdzili, że nie prowadzą walki z wydawcami, a jedynie chcą uchronić użytkowników przed zalewem reklam utrudniających odbiór treści i poruszanie się w internecie.

Koncern Yahoo nie zdradził na razie, kiedy prowadzone przez niego testy zostaną zakończone i czy mechanizm odcinania od poczty użytkowników adblockerów będzie wprowadzony na stałe w Yahoo Mail.

Dołącz do dyskusji: Yahoo walczy z adblockerami, odcina ich użytkownikom konta pocztowe

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
alik
nie korzystam z tego yohu badziewia
odpowiedź
User
Zen
Tylko kompletny idiota przeglada poczte za pomoca przegladarki. Uzywa sie programu pocztowego z zablokowanymi zdalnymi tresciami zeby nadawca reklamowego spamu nie wiedzial ze otwarliscie mail i przeczytaliscie. I oczywiscie nie klika sie w linki jesli was informacja w tym mailu zainteresowala bez wyczyszczenia go uprzednio z przekierowania na badziew analizujacy.
odpowiedź
User
sammler
Ogłaszam urbi et orbi: nie zrezygnuję NIGDY z blokerów reklam. Skąd wiem, że nigdy? Właśnie dzięki takim akcjom, które najdobitniej pokazują, że nie rozumiecie, drodzy "dostawcy treści" (jak to ładnie i dumnie brzmi :) ), dlaczego je stosuję. Piłka jest po waszej stronie, a wy udajecie, że mylą wam się połowy boiska. Obyście nie strzelili samobója...
odpowiedź