YouTube wprowadza do serwisu wertykalne reklamy wideo
Serwis YouTube udostępnił możliwość zamieszczania reklam dostosowanych do wyświetlania w formacie pionowym. W założeniach nowa orientacja spotów ma stanowić właściwe uzupełnienie reklam wyświetlanych poziomo i zwiększać zaangażowanie odbiorców przekazu reklamowego.
Zapowiadając nowe rozwiązanie reklamowe YouTube podkreśla, że aby efektywnie wykorzystać zaangażowanie użytkowników i ich preferencje należy stworzyć różne rodzaje reklam, w tym te uwzględniające format kwadratowy oraz orientację pionową filmu.
YouTube udostępnia teraz reklamy wideo dostosowane do orientacji pionowej, aby zapewnić mobilnym użytkownikom wygodniejsze korzystanie z aplikacji.
YT zapewnia, że wertykalne spoty wideo optymalizują powierzchnię na której można zawrzeć przekaz reklamowy, i dzięki temu umożliwiają zaangażowanie użytkowników w sposób, który odpowiada ich preferencjom dotyczącym wyświetlania filmów. Według serwisu jest to również dobre uzupełnienie spotów w orientacji poziomej.
Niedawnym przykładem zastosowania kombinacji wertykalnych i horyzontalnych reklam wideo jest według YT kampania nowego modelu SUV’a firmy Hyundai. Jak podaje serwis w jej wyniku uzyskano 33 proc. wzrost świadomości marki i prawie 12 proc. wzrost dotyczący rozważenia zakupu jednego z modeli Hyundai.
Dla reklamodawców i platform internetowych istotną kwestią jest widoczność reklam zamieszczanych w sieci, który wpływa na kwestię ich rozliczania. Dlatego organizacja IAB jesienią ub.r. przyjęła standard viewability, zaś kilka dni temu wybrała audytorów którzy w Europie będą przyznawać certyfikaty firmom zajmującym się pomiarami widoczności reklam w internecie.
Dołącz do dyskusji: YouTube wprowadza do serwisu wertykalne reklamy wideo