SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ambitne plany inwestycyjne Żabki: kolejne przekąski, zautomatyzowane centrum dystrybucyjne, nowe funkcje Żappki

Żabka Polska zaprezentowała swoją strategię rozwoju na najbliższe miesiące. Firma chce inwestować dalej w rozwój oferty produktów gotowych do spożycia, marki własne, a także logistykę i aplikację mobilną Żaapka. Jeszcze w tym roku sieć chce otworzyć 9-tysięczny sklep. - Dzięki elastyczności formatu jesteśmy tam, gdzie klienci nas potrzebują - powiedział Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Anna Grabowska, wiceprezeska ds. strategii konsumenckich w Grupie ŻabkaAnna Grabowska, wiceprezeska ds. strategii konsumenckich w Grupie Żabka

Podczas spotkania z mediami przedstawiciele Żabki poinformowali, że w całej Polsce funkcjonuje już 8784 sklepów sieci, prowadzonych przez 7424 franczyzobiorców - to największa sieć convenience w kraju. Jeszcze w tym roku ma zostać otwarta Żabka numer 9000, a za rok, na 25-lecie sieci, sklep numer 10 000. Celem grupy jest otwieranie co roku tysiąca nowych placówek. Obecnie Grupa Żabka daje zatrudnienie 45 tys. osób w Polsce.

Oprócz tradycyjnych placówek Grupa Żabka ma 50 autonomicznych, bezobsługowych placówek Żabka Nano.  

Żabka obsłużyła także w ubiegłym roku ponad 112 milionów usług - w tym odbiór lub nadanie paczek, doładowania kart prepaid, zakłady liczbowe.

Żabka: na pierwszym miejscu klient

W nowym pozycjonowaniu Żabka stawia na pierwszym miejscu klienta i odciążenie go w codziennych obowiązkach związanych z prozaicznymi czynnościami, jak gotowanie, zakupy, zmywanie. To po to - jak stwierdzono - by klient miał więcej czasu wolnego na własne pasje i przyjemności. Znajduje to odzwierciedlenie w zaprezentowanym nowym haśle i kampanii "Uwolnij swój czas".

- To komunikacja z klientem tworzy wartość marki Żabka. Od dziś sposób komunikacji się zmienia. Wcześniej komunikowaliśmy się głównie przez pryzmat sklepu, teraz idziemy dalej - wyjaśnił na spotkaniu z mediami Adam Manikowski, wiceprezes Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

- Mówimy o sobie, że jesteśmy klientocentryczni. Nikt tak dobrze nie rozumie klienta jak my. Dlatego staraliśmy się zdekodować, jak klient sobie organizuje czas. Wiemy, że korzysta ze sklepu, ecommerce'u, widzimy, jak ważny staje się dla nich czas. Sześć lat temu, kiedy jako zarząd przystępowaliśmy do działania i rozpoczynaliśmy przygodę ze zmianą Żabki, wiedzieliśmy, że musimy postawić klienta w centrum uwagi - powiedziała Anna Grabowska, wiceprezeska ds. strategii konsumenckich w Grupie Żabka.

Ważną dywizją biznesową Żabki są nowe technologie i rozwiązania q-commecrce i e-commerce.

- Przestrzeń cyfrowa pozwala klientowi być obsłużonym wszędzie tam, gdzie jest. W naszej grupie mamy Maczfit, czyli usługi cateringu dietetycznego, Dietly - platformę marketplaceową z porównaniem diet, rozwiązania q-commerceowe - Żabkę Jush i Delio. To wszystko spajane jest przez aplikację Żappkę, która jest łącznikiem między światem fizycznym a cyfrowym - mówiła Anna Grabowska.

Menadżerka zdradziła przy tym, że rozpoznawalność marki Żabka w Polsce wynosi ok. 93 proc.

Nowe sklepy i produkty w Żabce, centrum logistyczne

Przedstawiciele Żabki zapowiadali na spotkaniu kolejne inwestycje w formaty bezobsługowe Nano, koncept "store-in-store". Nowe placówki mają stawać m.in. w szpitalach, kampusach uniwersyteckich, stacjach paliw.

- Zmiana z rozwoju liniowego na holistyczny pozwoliła nam stać się firmą, która jest bardzo elastyczna, adaptuje się do każdej sytuacji. Z covidu wyszliśmy obronną ręką, w czasie napaści Rosji na Ukrainę bardzo szybko zaczęliśmy rozdawać pomoc. Dzięki technologii, sztucznej inteligencji,  jesteśmy w stanie dopasować asortyment do różnych formatów, ceny do różnych lokalizacji - powiedziała Anna Grabowska, odpowiedzialna za strategie konsumenckie Żabki.

Dyrektor zarządzający Żabka Polska powiedział, że ekosystem Żabki będzie rozwijany w kilku aspektach jednocześnie - od łańcucha dostaw, przez współpracę z franczyzobiorcami, aż po ofertę produktową.

- Dzięki elastyczności formatu jesteśmy tam, gdzie klienci nas potrzebują - dodawał Adam Manikowski. Dodał, że nie byłoby to możliwe bez inwestycji w łańcuch dostaw. Niebawem w Radzyminie pod Warszawą zostanie otwarte nowe centrum logistyczne ("najnowocześniejsze w tej części Europy"- powiedział Manikowski), zeroemisyjne i w pełni zautomatyzowane, mogące obsłużyć pięć tysięcy sklepów.

Szef Żabka Polska dodał, że w planach na rozwój firmy ważnym elementem  jest współpraca z franczyzobiorcami - w tym celu sieć wprowadza około 40 nowych rozwiązań rocznie, wśród nich jest  aplikacja do zarządzania sklepami CyberStore, narzędzie OptiPlan do planowania dostaw, Sprzedawca Pro do lojalizowania pracowników. - Cały czas inwestujemy też w system rozliczeń z franczyzobiorcami, aby podnosić ich satysfakcję z prowadzonego biznesu - opisywał Adam Manikowski.

Tylko w ciągu ostatniego roku do Żabek trafiło 1250 nowych produktów, z czego 430 na wyłączność. Z puli nowości aż 118 towarów to marki własne Żabki.

- Cały czas będziemy pracować nad poprawą asortymentu w różnych kategoriach - przyznał Adam Manikowski.

Przekąski i dania gotowe wyróżnikiem Żabki

Jednak flagową kategorią produktów, w którą Żabka będzie dalej inwestować, są tzw. Quick Meal Solutions, - posiłki i przekąski do spożycia od razu.

Zdaniem Anny Grabowskiej to "jedną z kategorii, która najbardziej zmieniła postrzeganie Żabki". Podczas prezentacji ogłoszono, że w ciągu ostatniego roku (sierpień 2021-wrzesień 2022) Żabka sprzedała aż 75 milionów hot-dogów (+34 proc. rdr.), 13,5 miliona panini (+132 proc. rdr.) i 35 milionów kanapek - to najczęściej kupowane w sieci przekąski. Ponadto rocznie o 46 proc. wzrosła sprzedaż kawy. Do klientów trafiło 25 mln kubków gorącego napoju.

Poprawę wyników sprzedażowych widać także w innych danych Żabki. Średni koszyk urósł rok do roku o 19 proc.. Natomiast wartość sprzedaży finalnej do klienta wyniesie w tym roku 14,5 mld złotych.

10 milionów pobrań Żappki     

Według podanych we wtorek danych, już 10 milionów użytkowników w Polsce zainstalowało aplikację Żappka. Z tej liczby aż 6 milionów to bardzo aktywni użytkownicy.

Aplikacja jest rozwijana o kolejne strefy (np. "dla smakosza", "dla piwosza"). - Dzięki strefie alkoholowej czy dla palaczy jesteśmy w stanie bezpośrednio dotrzeć do tzw. heavy userów kategorii, gdzie normalne kanały poprzez obostrzenia prawne są dla nas zamknięte - wyjaśniał Adam Manikowski.

 

Dyrektor zarządzający Żabki zapowiedział na najbliższe miesiące rozwój ekosystemu "żappsów" w Żabce. Punkty będzie można wymieniać nie tylko na produkty, ale i na usługi partnerów Żabki. Zapowiedziano też możliwe subskrypcje na różne kategorie, "po to żeby lojalizować klienta".

Priorytetem będzie też "hiperpersonalizacja aplikacji w czasie rzeczywistym", po to by klient dostał "ofertę, której potrzebuje" i "nie musiał spędzać czasu na poszukiwaniu produktów". - Takie podejście też uwalnia czas - podsumował Adam Manikowski.

Dołącz do dyskusji: Ambitne plany inwestycyjne Żabki: kolejne przekąski, zautomatyzowane centrum dystrybucyjne, nowe funkcje Żappki

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kris
Kiedy Zabka zacznie myslec lokalnie i zainwestuje w kosze na swoje fruwajace wszedzie papierkia, a takze pomysli o segregacji smeici zamiast wrzucac wszystko do jednego wora? Syf wokól sklepów staje sie znakiem rozpoznawalnym tej firmy...
odpowiedź
User
.
A kiedy gorzałomaty staną obok żabek, to z myślą o klientach którzy którzy operują w godz. 23.00 - 6.00? : )
odpowiedź
User
niedziela bedzie dla nas
wiadomo kto nie pracuje w sobote i kto nie lubi poniedziaku
odpowiedź