Zalando z rosnącymi przychodami i mniejszym zyskiem netto. Z platformy korzysta ponad 28 mln użytkowników
W II kwartale 2019 roku platforma sprzedażowa Zalando osiągnęła przychody wyższe rok do roku o 20,1 procent. Jednak kwartalny zysk netto spółki na poziomie 45,5, mln euro okazał się niższy niż przed rokiem. Liczba aktywnych użytkowników Zalando wzrosła o 15,2 procent przekraczając 28 milionów.
W II kwartale 2019 r. Zalando wypracowało przychody w kwocie ponad 1,597 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 20,1 proc. Na region DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria) przypadły 732 mln przychodu, zaś wpływy w wysokości 746,1 mln euro pochodzą z pozostałych rynków europejskich.
W raportowanym okresie zysk netto osiągnięty przez Zalando wyniósł 45,5 mln euro. To kwota niższa w skali roku, bowiem w analogicznym okresie 2018 firma wypracowała zysk netto na poziomie 51,8 mln euro.
W II kwartale br. liczba aktywnych użytkowników korzystających z platformy Zalando wzrosła rok do roku o 15,2 proc. do poziomu 28,3 mln. Z kolei liczba wizyt na stronie zwiększyła się o 34,3 proc. osiągając liczbę 986,4 mln. 83,5 proc. odsłon przypada na urządzenia mobilne.
Zalando podaje, że liczba zamówień wyniosła 36,1 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 24,7 proc. Jednak średnia wartość koszyka nieco zmalała, obecnie wynosi 56,4 euro.
Dołącz do dyskusji: Zalando z rosnącymi przychodami i mniejszym zyskiem netto. Z platformy korzysta ponad 28 mln użytkowników