Zysk Agory wzrósł o 282,1% r/r
Spółka Agora miała 33,15 mln zł skonsolidowanego zysku nettoprzypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2007roku wobec 8,68 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka wraporcie w czwartek.
Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 40,18 mln zł wobec9,82 mln zł zysku rok wcześniej.
Przychody Grupy wyniosły 333 mln zł (wzrost o 13%), przychody zesprzedaży reklam 230 mln zł (wzrost o 11,5%), ze sprzedażywydawnictw 50 mln zł (wzrost o 30%), a ze sprzedaży kolekcji 34 mlnzł (wzrost niemal o 20%).
Według szacunków Grupy wydatki na reklamę wzrosły o 9%, wydatkina telewizję wzrosły prawie o 13%, a na reklamę w dziennikach o2%.
Wpływy ze sprzedaży reklam w Gazecie Wyborczej wyniosły 133 mlnzł, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach utrzymał sięna poziomie 41%.
Tygodniowy zasięg czytelniczy Gazety wyniósł 20,6% (6,2 mlnczytelników), a jej sprzedaż egzemplarzowa osiągnęła poziom 442tys. egzemplarzy.
Wpływy ze sprzedaży Gazety wzrosły o 10 mln zł. To m.in. efektstrategii dwucenowej: różnicowania ceny Gazety ze względu nadołączane do niej płyty DVD oraz inne dodatki.
Przychody AMS-u wyniosły 50 mln zł i były o niemal 11% wyższeniż w 2006 r. EBITDA operacyjna spółki wyniosła prawie 15 mlnzł.
Przychody czasopism były na poziomie 29 mln zł (wzrost o 13%), aEBITDA operacyjna segmentu osiągnęła 7,6 mln zł.
Radiostacje zwiększyły przychody o 6% do 18 mln zł i osiągnęłydodatni poziom wskaźnika EBITDA operacyjna w wysokości 1,7 mlnzł.
Gazeta.pl zwiększyła przychody z reklam o 68% do 6 mln zł, przywzroście wydatków na reklamę w internecie na rynku o 30%.
Koszty operacyjne Grupy wyniosły 293 mln zł. Koszty wynagrodzeńi świadczeń na rzecz pracowników (bez niegotówkowych kosztów planówmotywacyjnych) wyniosły 65 mln i obniżyły się o niemal 5%.
Marża EBITDA operacyjna Grupy wyniosła 21%.
Narastająco w I-II kw. 2007 roku grupa miała 47,12 mln zł zyskuwobec 9,63 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio635,86 mln zł wobec 589,12 mln zł.
W ujęciu jednostkowym, narastająco w I-II kw. 2007 roku spółkamiała 53,24 mln zł zysku netto wobec 9,00 mln zł zysku rokwcześniej.
Wiceprezes Zbigniew Bąk komentuje:
Mamy za sobą bardzo udany kwartał, dwucyfrowy wzrost przychodówogółem i przychodów reklamowych. Jednocześnie dobrze kontrolujemykoszty, dzięki czemu udało się istotnie poprawić wynik finansowyGrupy. Na szczególną uwagę zasługują: świetne wyniki czytelnictwa"Gazety Wyborczej" i "Metra", znakomite wyniki rynkowe i finansoweczasopism, dwucyfrowy wzrost przychodów AMS-u, istotna poprawarentowności radiostacji i rozwój oferty w internecie. Istotnywzrost rentowności w segmentach podstawowych umożliwi nam dalszyrozwój w mediach elektronicznych. Będziemy aktywnie poszukiwaćwszelkich opcji w tym zakresie - od wzrostu organicznego, poprzezalianse strategiczne, do fuzji i przejęć.
PERSPEKTYWY
Na podstawie szacunków rozwoju rynku reklamy w pierwszym półroczu2007 r., Agora podtrzymuje swoje oczekiwania dotyczące 10% wzrostuwydatków na reklamę w 2007 r.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Spółka kontynuuje strategięrozwoju istniejących przedsięwzięć, a także realizuje planpowiększania skali przedsiębiorstwa poprzez szukanie nowych pólaktywności on- i off-line. Na realizację tego planu przewidziane sądodatkowe nakłady finansowe.
RYNEK DZIENNIKÓW / GAZETA WYBORCZA
W pierwszym półroczu 2007 r. średnia sprzedaż Gazety wyniosła 458tys. egzemplarzy (wzrost o 6%) i była o 92 tys. egzemplarzy wyższaod łącznej średniej sprzedaży Dziennika i Rzeczpospolitej. Średnierozpowszechnianie płatne Dziennika wyniosło w tym okresie 205 tys.egzemplarzy, przy czym w maju było o niemal jedną czwartą niższeniż przed rokiem i spadło poniżej 200 tys. egzemplarzy, a w czerwcubyło najniższe w historii (183 tys. egzemplarzy). W pierwszympółroczu spadło rozpowszechnianie płatne ogólnoinformacyjnychtytułów ogólnopolskich, w tym Rzeczpospolitej o 9,5% (do 161 tys.egzemplarzy), Faktu o 2,2% (do 516 tys.) i Super Expressu o 4,4%(do 197 tys.) oraz dzienników lokalnych Polskapresse o 6,2% iMecomu o 7%. Przychody Gazety z reklam w pierwszym półroczu 2007 r.wyniosły 248 mln zł (o 3% więcej niż rok wcześniej). Udział Gazetyw wydatkach na reklamę w dziennikach w okresie styczeń-czerwiec2007 r. utrzymał się na poziomie sprzed roku (42%). Łączny udziałGazety i Metra w tych wydatkach w pierwszym półroczu 2007 r. wzrósłdo 45%, a łączny udział Faktu i Dziennika wyniósł 11%.
METRO
Metro uzyskało w drugim kwartale 2007 r. bardzo dobre wynikidziennego czytelnictwa (5,2%). Z tym wynikiem było trzeciąnajczęściej średnio dziennie czytaną ogólnopolską gazetą codzienną,dystansując Super Express (3,4%), Dziennik (3,1%) i Rzeczpospolitą(2,7%). W maju i czerwcu Metro zanotowało rekordowe wskaźnikiczytelnictwa dziennego: 5,4% w maju i 5,5% w czerwcu (ponad 1,6 mlnczytelników). Wpływy Metra z reklam wymiarowych w drugim kwartalewzrosły o 56% w stosunku do ubiegłego roku, a udział tytułu wwydatkach na ogłoszenia wymiarowe dzienników krajowych i lokalnychwzrósł do niemal 3%.
INTERNET
W drugim kwartale 2007 r. wpływy Gazeta.pl ze sprzedaży reklamwzrosły o 68% (bez ogłoszeń w wortalach) przy wzroście całego rynkureklamy internetowej o 30%. W maju 2007 r. liczba użytkownikówportalu wzrosła do 5,5 mln osób (o 15% więcej niż rok wcześniej), azasięg Gazeta.pl wśród polskich internautów wyniósł 39%. W drugimkwartale 2007 r. Agora realizowała cel poszerzania zasięgu ofertyinternetowej poprzez rozwój istniejących serwisów(Wiadomosci.Gazeta.pl, eDziecko.pl, Turystyka.Gazeta.pl) iuruchamianie nowych (wortal komunikaty, nowy serwis gospodarczy,serwis rekrutacyjny dla finansistów). Spółka rozpoczęła budowęmultimedialnego newsroomu, którego zadaniem będzie tworzenienajlepszych i najszybszych serwisów newsowych w radiu i winternecie. W ramach rozwoju oferty audiowizualnej i mobilnej Agorapodpisała przedwstępną umowę utworzenia spółki z producentemtelewizyjnym ATM, która będzie produkowała innowacyjne formatywideo na potrzeby użytkowników internetu. Agora podpisała też umowęo współpracy z siecią Orange na dostarczanie treści dla platformymobilnej operatora.
KOLEKCJE WYDAWNICZE
W drugim kwartale 2007 r. Agora prowadziła sprzedaż łącznie 9kolekcji oraz 11 projektów jednorazowych. W pierwszym półroczu 2007r. Spółka sprzedała łącznie blisko 5 mln książek i książek zpłytami CD/DVD, a zysk operacyjny ze sprzedaży kolekcji wyniósł 12mln zł.
REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Przychody AMS w drugim kwartale 2007 r. wyniosły 49,9 mln zł i byływyższe o 11% niż rok wcześniej. Szacowany udział AMS w rynkureklamy zewnętrznej tym okresie wyniósł 25,7% (bez reklamytranzytowej). EBITDA operacyjna AMS-u wzrosła tylko o 5% ze względuna wzrost kosztów realizacji kampanii, wynagrodzeń i amortyzacji.Wzrost amortyzacji jest konsekwencją zwiększonych inwestycji w nowenośniki.
CZASOPISMA
W drugim kwartale 2007 r. wzrosło średnie rozpowszechnianie płatneczasopism Agory (o 0,6%), głównie dzięki wyższej sprzedażyegzemplarzowej Avanti (wzrost o 15%) i Czterech Kątów (wzrost o26%). Przychody ze sprzedaży egzemplarzowej magazynów wyniosły wtym okresie 12 mln zł (wzrost o 14%), a przychody ze sprzedażyreklam
17,2 mln zł (wzrost o 13%). Udział czasopism Agory w rynku reklamymagazynów ogólnopolskich w drugim kwartale 2007 r. wyniósł 7,5%(wzrost o około 1 pkt%).
RADIO
Stacje radiowe Agory osiągnęły w drugim kwartale 2007 r. dodatnipoziom wskaźnika EBITDA operacyjna. Przychody stacji lokalnych zesprzedaży reklam wyniosły w tym okresie 17,9 mln zł (wzrost o ponad9%), a ich udział w rynku słuchalności w pierwszym półroczu 2007 r.wyniósł 8,5%. TOK FM osiągnęło w pierwszych dwóch kwartałach tegoroku 5,5% udziału w rynku słuchalności stacji radiowych w Warszawiew swojej grupie celowej (3,5% rok wcześniej) i 3,4% we wszystkichmiastach nadawania (2,6% rok wcześniej). Przychody ze sprzedaży TOKFM wzrosły w okresie styczeń-czerwiec 2007 r. o 39,4% w stosunku do2006r. Poziom straty operacyjnej TOK FM zmniejszył się.
Dołącz do dyskusji: Zysk Agory wzrósł o 282,1% r/r