Na całym świecie używanych jest prawie miliard telewizorów Ultra HD – wynika z danych firmy badawczej Omdia. Choć także w Polsce takie sprzęty sprzedają się najlepiej, to widzowie mają do wyboru niewiele stacji 4K. W innych krajach Europy w UHD działają m.in. kanały głównych nadawców komercyjnych, pokazujące Formułę 1 czy gotowanie.
Gośćmi Patryka Pallusa, Redaktora Naczelnego Wirtualnemedia.pl, na debacie organizowanej w ramach projektu "Wpływowi 2024" byli: Jakub Biczkowski, Chief E-commerce Officer, Wakacje.pl SA; Magdalena Kubisa, Dyrektorka Departamentu Rozwoju Biznesu w BLIK; Michał Mel, Retail Industry Manager, Google Polska; Zbigniew Nowicki, Przewodniczący Rady Izby Gospodarki Elektronicznej; Damian Wiszowaty, CEO Gonito.
Ogólnopolskie media dołączają do grona firm, które pomagają powodzianom z terenów województw dotkniętych żywiołem. Polsat, TVP i TVN wyemitują charytatywne bloki reklamowe, Grupa Agory i Grupa ZPR organizują zbiórki, a ekipy RMF i RMF Maxxx pojadą na tereny dotknięte powodzią, by pomóc w sprzątaniu.
Gośćmi debaty organizowanej przez Wirtualnemedia.pl w ramach projektu "Wpływowi 2024" byli: Przemysław Barszcz, Country Manager, Booksy Polska, Marcin Bartnicki, Chief Innovation Officer, Wirtualna Polska Media, Gracjan Chagowski, Sales Director Poland, Teads oraz Anna Gruszka, Chief Growth Officer, adQuery. Tutaj obejrzysz debatę.
Program licencjonowania treści dla portali informacyjnych Showcase w Wiadomościach Google działa w Polsce już od ponad 2,5 roku. Jakie oceny zbiera od wydawców? Czy to się im opłaca? Otwarcie chcą mówić o tym tylko nieliczni wydawcy.
Influencerka Julia Żugaj wyróżnia się w influencerskim światku. Stroni od skandali, "dram", afer, a nawet jeśli przytrafi się jakaś "krzywa akcja", to przeprasza. - Widzę, że Julia konsekwentnie buduje swoją karierę, co sprawia, że to marki muszą walczyć o jej uwagę. Tak jak wielu influencerów o podobnej skali, może wybierać tylko największe brandy lub rozwijać własne projekty biznesowe - ocenia potencjał influencerki Paulina Stępień, CEO AP Communication.
Popularny serial komediowy „Rodzinka.pl” znów będzie kręcony. Telewizja Polska oficjalnie potwierdziła Wirtualnemedia.pl, że przymierza się do realizacji nowych odcinków produkcji z Małgorzatą Kożuchowską, Tomaszem Karolakiem i Maciejem Musiałem.
Jesienne ramówki TVP1, TVP2, TVN i Polsatu ruszyły pełną parą. - Jesień 2024 zapowiada się wyjątkowo gorąco, widać, że żadna ze stacji nie chce pozostać na końcu stawki - komentuje Radosław Zamieciński z Havas Media Network. Bartosz Zientek z Media Context dodaje: - Główne anteny nie składają broni i dość mocno zbroją się na jesień. Jednak odnoszę wrażenie, że jest to bardziej taktyka obronna niż próba zdobywania nowych widzów.
Z Grupy RMF odchodzą prezes Kazimierz Gródek oraz wiceprezes i dyrektor programowy Tadeusz Sołtys. Co to oznacza dla stacji? - Nie warto wprowadzać radykalnych zmian, bo można tylko popsuć - uważa Leszek Kozioł, były szef Eski. Politolog Adam Szynol nie jest zaskoczony roszadami w kierownictwie Grupy. - To ciąg dalszy zmian, jakie obserwowaliśmy w ostatnich miesiącach w RMF - wskazuje.
Od paru lat w telewizji króluje wyraźny trend na programy o miłości, których w coraz to nowszej odsłonie starają się dostarczyć widzom stacje. Jedną z takich propozycji jest nowa telenowela dokumentalna „B&B Love”, która w ostatnim tygodniu sierpnia zadebiutowała na antenie TVN. Mamy ciekawych bohaterów, turystyczne krajobrazy i elementy dobrze znane z popularnych telewizyjnych produkcji, a jeden singiel jest znany z innych seriali.
Za nami start programu „Halo tu Polsat”, który w piątek rano zadebiutował na antenie. Pierwsze wydanie poprowadzili Maciej Rock i Agnieszka Hyży, choć w studiu pojawili się też pozostali gospodarze oraz publiczność, celebryci, eksperci, a nawet orkiestra dęta, której występ uświetnił start śniadaniówki Polsatu. Program zdominowała tematyka show-biznesowa i częste reklamy.
W piątek o 8.00 rusza nowy program śniadaniowy “Halo tu Polsat”, który nadawany będzie w Polsacie trzy razy w tygodniu. Magazyn poprowadzą trzy duety gospodarzy - Nasze pary mają za sobą doskonałe doświadczenie we wspólnym prowadzeniu programów. Bardzo doświadczony jest też skład produkcyjny - mówi Wirtualnemedia.pl Edward Miszczak, członek zarządu i dyrektor programowy Telewizji Polsat.
Na początku września do zespołu Telewizji Republika dołączą kolejne osoby związane poprzednio z Telewizją Polską. To m.in. była gospodyni „Wiadomości” Edyta Lewandowska, która na zmianę z Danutą Holecką będzie prowadziła program „Dzisiaj” - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Mediaboard, firma specjalizująca się w monitoringu mediów, wchodzi na polski rynek – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Spółką pokieruje Marcin Szczupak, przez wiele lat związany z PSMM Monitoring&More.
Z TikToka na polski rynek reklamowy spłynął świeży trend – reklamy nagrywane przez pracowników, po których odbiorca choć rumieni się z zażenowania, to nie może powstrzymać śmiechu. "Krindżowe” reklamy zdaniem ekspertów mają jednak swoją cenę. Mimo że do zdobycia jest mnóstwo taniego zasięgu i lajków.
Trwają powroty dawnych gwiazd TVP, które za czasów prezesury Jacka Kurskiego rozstały się z publicznym nadawcą. Jesienią na antenę wracają kolejne znane twarze: Robert Janowski, Barbara Kurdej-Szatan, Andrzej Piaseczny czy Michał Szpak. Czy ten ruch przełoży się na poprawę wizerunku lub oglądalności publicznej stacji? Pytani o to przez nas eksperci są zgodni: powrót dawnych prezenterów na antenę TVP to za mało, żeby odbudować pozycję publicznej stacji, a tym bardziej poszerzyć grono odbiorców.
Wraz z rozwojem nowych technologii temat cyberbezpieczeństwa staje się nadrzędną kwestią, przed rozwiązaniem której staje każda większa i mniejsza firma. Wszyscy są bowiem narażeni na potencjalnie krytyczny wyciek poufnych danych. Niestety, wiele osób nie zdaje sobie sprawy z zagrożeń, co w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przybliżają dr Karolina Małagocka i Zofia Przymus, współautorki nowego badania poświęconego zagrożeniom cyfrowym.
Chociaż polscy siatkarze znaleźli się w finale igrzysk olimpijskich w Paryżu po 48 latach i wrócili z nich ze srebrnym medalem, to - zdaniem ekspertów marketingowych - nie ma co liczyć, że znacząco wzrośnie liczba reklam i kampanii z ich udziałem. - Ten produkt sportowy jest już na tyle silny i rozpoznawalny, że srebro olimpijskie staje się częścią większej całości wieloletnich sukcesów siatkówki, a nie “game changerem” - uważa Grzegorz Kita ze Sport Management Polska.
Jeśli Warner Bros. Discovery rzeczywiście będzie próbował sprzedać TVN, to wielu potencjalnych nabywców może znaleźć nie w Stanach Zjednoczonych, tylko w Europie. To na przykład Grupa PPF z Czech, Antenna Group z Grecji, węgierska TV2 Média czy włoski MFE. Każda z tych trzech firm inwestuje w tradycyjną telewizję na różnych rynkach w naszej części kontynentu.
Temat cyberbezpieczeństwa z każdym kolejnym rokiem staje się coraz istotniejszy i to nie tylko ze względu na ataki hakerskie wymierzone w wielkie korporacje, ale przede wszystkim próby oszukiwania zwykłych internautów. Jednym z coraz częściej wykorzystywanych narzędzi do wyłudzania pieniędzy stają się tzw. deepfakes. Jak można się przed nimi skutecznie chronić?