2,9 mln widzów TVP2 pożegnało Tomasza Lisa. Czas na Onet.pl
Ostatni odcinek programu „Tomasz Lis na żywo” obejrzało w poniedziałek w TVP2 średnio 2,9 mln widzów, a ostatnie wydania jego talk-show biły rekordy sezonu. Za pięć tygodni dziennikarz powróci z nowym programem emitowanym w serwisach Onet.pl i Newsweek.pl.
TVP2 ostatni odcinek „Tomasz Lis na żywo” nadała 25 stycznia br. Wystąpili w nim byli prezydenci Lech Wałęsa i Bronisław Komorowski, a także z prezes NBP Marek Belka i były premier Włodzimierz Cimoszewicz. Na zakończenie Tomasz Lis pożegnał się z widzami oraz przypomniał wybranych gości programu.
Wczoraj prawie 2 mln 900 tys. widzów (ręczni zjedli początek programu :-) ). W szczycie grubo ponad 3 mln. Dziękuję :)
— Tomasz Lis (@lis_tomasz) styczeń 26, 2016
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że ostatni odcinek audycji obejrzało aż 2,86 mln widzów przy udziale wynoszącym 20,6 proc. w grupie 4+ i 13,6 proc. w grupie 16-49. Było to najchętniej oglądane wydanie talk-show w minionym sezonie. Na drugim miejscu znalazło się wydanie sprzed dwóch tygodni, które przyciągnęło przed ekrany 2,69 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 20,3 proc. i 11,7 proc.
WIRTUALNEMEDIA.PL | Wszyscy 4+ | ||
Date | Godz. | AMR | SHR % |
25-01-2016 | 21:49:46 | 2 861 242 | 20,64% |
11-01-2016 | 21:51:02 | 2 695 368 | 20,30% |
19-10-2015 | 21:39:38 | 2 679 252 | 19,59% |
Oba odcinki osiągnęły widownię zdecydowanie wyższą od średniej sezonu 2015/2016. Program w okresie od 7 września ub.r. do 25 stycznia br. oglądało przeciętnie 2,18 mln widzów, co przełożyło się na 16,80 proc. udziału w grupie wszystkich widzów i 9,95 proc. w 16-49.
TVP2 w czasie emisji ostatniej serii talk-show była liderem rynku wśród wszystkich widzów wyprzedzając Polsat (14,22 proc. udziału), TVN (10,63 proc.) i TVP1 (6,10 proc.). W grupie komercyjnej Dwójka przegrała jednak z Polsatem i TVN.
| Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 - TLNŻ | 2 178 592 | 16,80% | 9,95% |
Polsat | 1 844 428 | 14,22% | 18,55% |
TVN | 1 378 368 | 10,63% | 14,71% |
TVP1 | 791 714 | 6,10% | 4,82% |
Ostatni sezon programu Tomasza Lisa miał więcej widzów niż trzy poprzednie edycje, które śledziło od 2,05 mln do 2,14 mln osób. Najwięcej osób oglądało premierową serię talk-show emitowaną wiosną 2008 roku, która przyciągnęła przed ekrany 3,15 mln widzów.
Sezon | Okres emisji | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | ||
2007/2008 | 25-02-2008 - 23-06-2008 | 3 150 591 | 23,12% | 14,55% |
2008/2009 | 01.09.2008 - 15.06.2009 | 3 121 248 | 23,93% | 14,22% |
2009/2010 | 07.09.2009 - 07.06.2010 | 2 885 930 | 22,42% | 14,18% |
2010/2011 | 06.09.2010 - 06.06.2011 | 2 766 735 | 22,34% | 14,65% |
2011/2012 | 05.09.2011 - 04.06.2012 | 2 692 404 | 21,88% | 14,41% |
2012/2013 | 03.09.2012 - 10.06.2013 | 2 123 135 | 17,70% | 12,00% |
2013/2014 | 02.09.2013 - 09.06.2014 | 2 134 047 | 17,13% | 10,78% |
2014/2015 | 01.09.2014 - 08.06.2015 | 2 049 255 | 16,05% | 9,68% |
2015/2016 | 07.09.2015 - 25.01.2016 | 2 178 592 | 16,80% | 9,95% |
Sumaryczne wpływy reklamowe TVP2 wokół wszystkich premierowych odcinków programu Tomasza Lisa od 2008 roku wyniosły 164,41 mln zł. (dane cennikowe, bez rabatów).
Sezon | Okres emisji | Wpływy (w mln zł) | |
2007/2008 | 25-02-2008 - 23-06-2008 | 8,34 | |
2008/2009 | 01.09.2008 - 15.06.2009 | 21,8 | |
2009/2010 | 07.09.2009 - 07.06.2010 | 20,2 | |
2010/2011 | 06.09.2010 - 06.06.2011 | 20,3 | |
2011/2012 | 05.09.2011 - 04.06.2012 | 20,34 | |
2012/2013 | 03.09.2012 - 10.06.2013 | 20,3 | |
2013/2014 | 02.09.2013 - 09.06.2014 | 22,42 | |
2014/2015 | 01.09.2014 - 08.06.2015 | 18,18 | |
2015/2016 | 07.09.2015 - 25.01.2016 | 8,58 | |
Wpływy łączne | 160,46 |
O nieprzedłużeniu umowy z Tomaszem Lisem zdecydował pod koniec ub.r. poprzedni prezes Telewizji Polskiej Janusz Daszczyński, tłumacząc, że nadawca zamierza takie produkcje realizować we własnym zakresie („Tomasz Lis na żywo” był produkowany przez firmę dziennikarza). Nowe kierownictwo TVP (od 8 stycznia br. prezesem jest Jacek Kurski) decyzję tę podtrzymało.
Nowy program publicystyczny Tomasza Lisa będzie nadawany od 29 lutego br. na portalach Onet.p i Newsweek.pl należących do Grupy Onet-RASP. Należy też do niej „Newsweek Polska”, którego redaktorem naczelnym jest Lis. Na razie szczegóły nowego programu nie są jeszcze znane.
Dołącz do dyskusji: 2,9 mln widzów TVP2 pożegnało Tomasza Lisa. Czas na Onet.pl
i na nic się zda puszczenie dennych konkursów WSIECI z dUDĄ w roli głównej
Ciekawe jaką oglądalność będzia miał Tomasz Lizus na niemieckim onet.pl ???