AOL pozwoli swoim użytkownikom na blokowanie reklam behawioralnych
AOL pozwoli swoim użytkownikom na rezygnowanie z reklam online, które są wyświetlane na podstawie stron jakie odwiedzali w przeszłości.
Tego typu reklamy, określane często jako behawioralne, korzystają z tzw. ciasteczek (cookies), aby śledzić miejsca odwiedzane przez internautów w sieci i na tej podstawie przedstawiać im komercyjne wiadomości. Według internetowych dostawców, pozwala to na dostarczanie użytkownikom reklam produktów, którymi mogą być zainteresowani, zamiast bezużytecznych informacji. Jednak odmiennego zdania są obrońcy praw konsumentów, według których taki system narusza prawo do prywatności użytkowników Internetu.
Nowy program AOL pozwoli internautom na rezygnację z otrzymywania tego typu reklam - informuje serwis NewsFactor Network. Po wybraniu opcji rezygnacji, na komputer użytkownika przesłany zostanie plik cookie, który będzie blokował pojawianie się reklam. Dodatkowo system AOL zapobiega usunięciu takiego pliku, nawet w przypadku gdy użytkownik zdecyduje się na usunięcie wszystkich ciasteczek ze swojego komputera.
System rezygnacyjny został opracowany przez firmę Tacoda, którą wcześniej w tym roku za 275 milionów dolarów kupiło AOL.
W ramach programu uświadamiania internautów na temat reklam behawioralnych, AOL zamierza także rozesłać po sieci miliony informacyjnych banerów, tłumaczących zasady dotyczące umieszczania reklam na stronach AOL i stronach, na których firma sprzedaje takie reklamy. Banery mają swoim zasięgiem objąć 91 procent amerykańskich internautów.
źródło: NewsFactor Network
Dołącz do dyskusji: AOL pozwoli swoim użytkownikom na blokowanie reklam behawioralnych