Apple oszukało klientów - zapłaci 2 miliony odszkodowania
Amerykańska firma podpisała w Australii ugodę w procesie o wprowadzanie konsumentów w błąd. W związku z tym Apple będzie musiało wypłacić $2.25 miliona odszkodowania.
Apple powszechnie reklamowało jeden z modeli nowego iPada jako obsługujący technologie komunikacji bezprzewodowej Wi-Fi i 4G. Z tym, że LTE (4G) dostępne było tylko na terenie Stanów Zjednoczonych i Kanady, o czym informacje znaleźć było znacznie trudniej. Australijska Komisja Konkurencji i Konsumenta (ACCC) uznała, że w ten sposób gigant z Cupertino wprowadza ewentualnych nabywców tabletu w jej kraju w błąd. W połowie marca ACCC wytoczyła sprawę przeciwko Apple.
Amerykańska firma przyznała się do błędu i zdecydowała się na podpisanie ugody. Będzie musiała wypłacić Komisji 2.25 miliona dolarów odszkodowania oraz pokryć koszty procesu - kolejne 300 tysięcy. Sprawie reklamowania nowego iPada jako obsługującego łączność 4G uważnie przyglądały się też odpowiedniki ACCC między innymi w Nowej Zelandii, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Szwecji. Niewykluczone więc, że Apple czekają wkrótce kolejne procesy.
Obecnie w sklepach internetowych giganta z Cupertino poza USA i Kanadą nie można już kupić iPada 4G. Ponadto, od maja firma oferuje zwroty pieniędzy australijskim klientom, którzy zostali wprowadzeni w błąd.
Dołącz do dyskusji: Apple oszukało klientów - zapłaci 2 miliony odszkodowania