SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bank Millennium połączył się z Euro Bankiem. Marka eurobank zniknie w połowie listopada

W Krajowym Rejestrze Sądowym zapisano fuzję Banku Millennium z przejętym wiosną br. Euro Bankiem. W długi weekend 9-11 listopada Bank Millennium przeniesie obsługę klientów eurobanku do swojego systemu i wycofa tę markę z rynku.

Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium

- W dniu dzisiejszym Bank Millennium przejmuje wszystkie prawa i obowiązki Euro Banku. Od tego momentu, mimo czasowego funkcjonowania pod dwiema markami, jesteśmy jedną firmą, a pracownicy Euro Banku stają się pracownikami Banku Millennium - podkreślił Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium, w komunikacie przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl.

Zaznaczył, że połączony bank, z centralami w Warszawie, Wrocławiu i Gdańsku, ma 606 oddziałów własnych i ponad 230 franczyzowych.

Bank Millennium podkreśla, że zmiana właścicielska nie wymaga od jego dotychczasowych klientów ani od klientów eurobanku żadnych dodatkowych działań. - Połączony bank automatycznie staje się stroną wszystkich umów z klientami Euro Banku. Wszystkie nowe umowy są od dziś podpisywane w imieniu Banku Millennium - poinformowano w komunikacie.

Migracja klientów w połowie listopada, koniec marki eurobank

Bank Millennium szykuje się obecnie do fuzji operacyjnej z przejętym bankiem. Zaplanowano, że w przedłużony weekend od 9 do 11 listopada nastąpi migracja klientów do jednego systemu bankowego opartego na obecnym systemie Banku Millennium.

- Dzięki połączeniu Bank Millennium zaproponuje obecnym i nowym klientom jeszcze lepszą obsługę, szerszą  ofertę i kolejne innowacyjne rozwiązania. Klientom Euro Banku udostępni nowoczesny system bankowości internetowej i aplikację mobilną, a rozpoczęcie korzystania z nowych serwisów nie będzie wymagało wizyty w oddziale - podkreśla bank.

- Szersza oferta połączonego banku zawiera m.in. pakiety usług dla zamożnych klientów (np. Prestige), pełną obsługę rachunków i kredytów dla mikro i małych firm, szerszą paletę produktów kartowych i oszczędnościowych, w tym funduszy inwestycyjnych, MilleUrząd umożliwiający m.in. składanie wniosków w programach Rodzina 500+ i Dobry Start 300+, ubezpieczenia OC/AC i turystyczne oraz długo oczekiwane mobilne płatności BLIK i Apple Pay - wyliczono.

Klienci eurobanku będą mogli nadal korzystać ze swoich obecnych produktów, które pozostaną w systemie Banku Millennium.

Natomiast od 12 listopada połączone banki będą funkcjonować jako Bank Millennium, ze wspólną ofertą produktową i obsługą klientów w jednym systemie informatycznym.


dane z listopada ub.r.

- Wielowymiarowa integracja to ogromne przedsięwzięcie, w którym uczestniczy ponad 1 000 osób zaangażowanych w 10 tys. złożonych zadań do wykonania. Mimo, że projekt trwa już 10 miesięcy, na polskim rynku to jedna z najszybciej przeprowadzanych fuzji. By zapewnić klientom jak największy komfort i poczucie bezpieczeństwa wysłaliśmy do nich ponad 800 tys. listów i 150 tys. maili z informacjami dotyczącymi fuzji - opisuje Honorata Byczyńska, dyrektor projektu integracji Banku Millennium.

- O skali przedsięwzięcia świadczy też liczba szkoleń. W ramach projektu planujemy przeszkolić całą sieć sprzedaży - własną i franczyzy, czyli około 1 700 osób. Od kilku tygodniu, z dużą regularnością odbywają się próby generalne migracji danych w symulowanych warunkach weekendu migracyjnego. W dniach fuzji operacyjnej w pracę 24/7 zaangażowanych będzie ponad 500 osób z banku i firm wspierających - zapowiada.

eurobank znika po 16 latach

Marka eurobank pojawił się na rynku w 2003 roku, po kupnie Banku Społem przez spółkę Mariusza Łukasiewicza oraz połączeniu jej z Bankiem Wschodnim. W 2005 roku, po śmierci Łukasiewicza, eurobank został przejęty przez Société Générale.

W reklamach eurobanku od połowy 2012 roku występował Piotr Adamczyk, a od ponad roku głównymi bohaterami była trójka wampirów. Za obsługę marketingową banku odpowiadały agencja Leo Burnett (kreacja i strategia) oraz dom mediowy Starcom (planowanie i zakup mediów).

Z kolei bohaterem reklam Banku Millennium od pięciu lat jest youtuber i dziennikarz naukowy Radosław Kotarski. Kampanie z jego udziałem przygotowują agencja Change Serviceplan (kreacja) oraz domy mediowe Initiative Media Warszawa i Carat Poland (planowanie i zakup mediów).

- Dzięki połączeniu z Euro Bankiem oraz utrzymaniu wysokiego tempa wzrostu organicznego, bank ugruntuje swoją siódmą pozycję w sektorze bankowym, nastąpi też znaczna poprawa marży odsetkowej. Przewidywane synergie pozwolą na realizację celów strategicznych i umożliwią, w okresie 1-2 lat, osiągnięcie celu rocznego zysku netto w wysokości 1 mld z - zapowiada Joao Bras Jorge.

Bank Millennium zapłacił 1,83 mld zł za Euro Bank

Kupno Euro Bank zostało ogłoszone przez Bank Millennium na początku listopada ub.r. Cena za 99,8 proc. akcji to 1,833 mld zł, ponadto Bank Millennium zobowiązał się spłacić finansowanie Euro Banku wobec jego poprzedniego właściciela - francuskiej grupy Société Générale.

Na początku stycznia zgodę na transakcję wydał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a pod koniec maja Komisja Nadzoru Finansowego poinformowała, że nie ma wobec niej zastrzeżeń.

Po decyzji KNF-u Bank Millennium sfinalizował zakup: oprócz ustalonej ceny spłacił ok. 3,8 mld zł finansowania uprzywilejowanego, które Euro Bankowi udzieliła grupa Société Générale. Zaznaczono, że ostateczna kwota transakcji zgodnie z umową może jeszcze zostać skorygowana, a Bank Millennium sfinansował ją bez pozyskania dodatkowych kapitałów własnych.

Dołącz do dyskusji: Bank Millennium połączył się z Euro Bankiem. Marka eurobank zniknie w połowie listopada

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Realista
A gdzieś w oddali Piotr Adamczyk płacze!
25 4
odpowiedź
User
hłe hłe hłe
A gdzieś w oddali Piotr Adamczyk płacze!


To samo pomyślałem, kiedy zobaczyłem ten nagłówek. ;)
20 4
odpowiedź
User
Józio Piłsudzki
Szkoda, dobry bank. Jedyny plus to koniec tych reklam z Adamczykiem.
0 0
odpowiedź