SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dane sprzedaży e-wydań dzienników. „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele

Najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych w maju br. osiągnęła „Rzeczpospolita”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansowało „Echo Dnia”.

W maju 2016 roku „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 038 egz. W skali roku tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 16,41 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 591 egz., o 12,56 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 10,17 proc. do 3 066 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 17,04 proc. do 1 889 egz., zanotowała „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł ten spadł z miejsca czwartego na piąte.

Tylko jeden dziennik w maju br. wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to wspomniana przed chwilą „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. zmalał o 11,40 proc. i wyniósł 692 egz.

ZKDP

maj

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Rzeczpospolita

11 038

54 082

9 482

56 305

16,41%

Dziennik Gazeta Prawna

10 591

43 673

9 409

46 914

12,56%

Puls Biznesu

3 066

10 325

2 783

10 600

10,17%

Parkiet Gazeta Giełdy

1 981

4 521

1 863

4 835

6,33%

Gazeta Wyborcza

1 889

141 652

2 277

156 043

-17,04%

Przegląd Sportowy

353

27 615

361

29 713

-2,22%

Gazeta Polska Codziennie

308

20 736

273

19 942

12,82%

Fakt Gazeta Codzienna

209

276 051

230

305 990

-9,13%

Super Express

0

136 295

0

143 992

-

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w maju 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 1 528 egz., po wzroście o 158,98 proc. W maju 2015 roku tytuł ten był drugi.

Na drugie miejsce spadł „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 603 egz., po spadku o 9,46 proc.

Na podium (po awansie z czwartej pozycji) znalazł się jeszcze „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 53,96 proc. do 505 egz.

Z siedemnastej na piątą lokatę awansował „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 382 egz., po wzroście o 409,33 proc. - największym w zestawieniu.
Najwięcej straciła tutaj „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media) - było to 52,46 proc. do 145 egz. Tytuł ten spadł z pozycji 6. na 17.

ZKDP

maj

Dynamika

Wirtualnemedia.pl

2016

2015

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż ogółem

W proc.

Echo Dnia

1 528

17 621

590

19 330

158,98%

Polska Dziennik Bałtycki

603

20 692

666

24 266

-9,46%

Polska Dziennik Łódzki

505

19 924

328

22 745

53,96%

Gazeta Pomorska

457

37 567

252

41 156

81,35%

Dziennik Zachodni

382

35 119

75

39 454

409,33%

Gazeta Codzienna Nowiny

306

15 638

307

16 564

-0,33%

Głos - Dziennik Pomorza

292

19 885

400

22 351

-27,00%

Polska Głos Wielkopolski

276

26 537

291

29 742

-5,15%

Polska Gazeta Wrocławska

237

14 313

213

16 282

11,27%

Express Bydgoski

224

10 129

174

10 819

28,74%

Kurier Poranny

197

4 967

51

5 515

286,27%

Nowości - Dziennik Toruński

197

11 525

119

12 432

65,55%

Express Ilustrowany

194

24 310

104

28 161

86,54%

Gazeta Lubuska

183

18 149

185

20 979

-1,08%

Gazeta Krakowska

168

15 145

156

16 894

7,69%

Dziennik Polski

167

16 981

148

19 058

12,84%

Nowa Trybuna Opolska

145

12 331

305

14 697

-52,46%

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

110

12 299

74

13 961

48,65%

Gazeta Współczesna

110

5 364

93

6 359

18,28%

Kurier Szczeciński

101

9 829

57

10 964

77,19%

Polska Metropolia Warszawska

85

2 967

68

3 729

25,00%

Kurier Lubelski

57

3 720

19

4 209

200,00%

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Dane sprzedaży e-wydań dzienników. „Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” na czele

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polak
GW - dobra robota! Tak trzymajcie! A my też trzymamy kciuki! Oby tak dalej!
0 0
odpowiedź
User
Liczygrosz
Czy jest ekonomiczny sens prowadzenia sprzedaży 57 czy 100 e-wydań?
0 0
odpowiedź
User
CR7
GW - dobra robota! Tak trzymajcie! A my też trzymamy kciuki! Oby tak dalej!

GW sprzedaje ogólny dostęp na zasadzie abonamentu miesięcznego do cyfrowego wydania. W zeszłym roku chwalili się 77 000 kupionymi dostępami dlatego dane powyżej są jakieś marginalne i dotyczy to wszystkich wydawców. Info raczej dla ciekawskich bo skoro kupując 20 ewydań robisz 200 % to sztuka dla sztuki.
0 0
odpowiedź