Dziennikarze CNN za tabletami sponsorującego program Microsoftu mieli iPady
Podczas wieczoru wyborczego dziennikarze CNN za tabletami Surface Pro 3 od Microsoftu, który zawarł ze stacją umowę product placementową, mieli iPady, z których również korzystali.
Tablety Surface Pro 3 były obecne w studiu CNN podczas wieczoru wyborczego w ramach umowy zawartej ze stacją przez Microsoft. Koncern komputerowy umożliwił widzom łączenie się ze studiem za pomocą narzędzia Bing Pulse, natomiast główny korespondent kanału John King używał do tego specjalnej wersji rozwiązania Magic Wall. Dlatego prowadzący program używali tabletów Surface Pro 3.
Jednak ujęcia z innych kamer niż na wprost dziennikarzy pokazały, że jednocześnie korzystali oni z tabletów konkurencyjnej firmy - iPadów od Apple. Na portalach społecznościowych, głównie Twitterze, szybko zamieszczono odpowiednie zdjęcia z komentarzami, że w ten sposób zepsuto efekt promocji tabletów Surface Pro 3.
CNN commentators using Microsoft @surface tablets as iPad stand. Facepalm. pic.twitter.com/BPxWTf2zhI
— Adam (@adamUCF) listopad 5, 2014
Even the good people at CNN who have Microsoft surface tablets in their face hide iPad ... - http://t.co/Sz6CpzLrEg pic.twitter.com/7Bam8uyI2G
— Melbourneer (@_Melbourneer_) listopad 5, 2014
Rzecznik CNN tłumaczył jednak, że obecność tabletów Surface Pro 3 w studio nie wynikała z zapisów umowy obejmujących też product placement, tylko z faktu, że narzędzie Magic Wall jest zoptymalizowane pod działającą na tych urządzeniach przeglądarkę Internet Explorer.
Z kolei dziennikarz stacji, Jake Tapper, stwierdził, że korzystał też z iPada, żeby obserwować komentarze na Twitterze i dodawać własne wpisy. Podkreślił, że korzystał też z tabletu Microsoftu i niczego nie ukrywał.
@ThomasLMcDonald whole meme was based on false "reporting": a) that I didn't use the product; b) that I was attempting to hide something.
— Jake Tapper (@jaketapper) listopad 6, 2014
Dołącz do dyskusji: Dziennikarze CNN za tabletami sponsorującego program Microsoftu mieli iPady