Effie w tym roku bez Grand Prix. „Zabrakło kampanii przełomowych”
W tegorocznej edycji konkursu Effie jury zdecydowało się nie przyznawać Grand Prix. Zdaniem Adama Pieńkowskiego, przewodniczącego jury Effie 2017 i dyrektora generalnego McDonald's Polska, projekty nie spełniły wymagań, jakie stawia się przed laureatami tego wyróżnienia. - Jednogłośnie z jury zdecydowaliśmy, że nagrody Grand Prix w tym roku nie przyznamy - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.
W tym roku w konkursie branży marketingowej Effie statuetki otrzymały 54 kampanie. 7 projektów nagrodzono złotem, po dwa dostały Saatchi & Saatchi IS i MEC. Firmy te zostały także najlepszą agencją i domem mediowym roku.
Adam Pieńkowski, przewodniczący jury konkursu Effie 2017 i dyrektor generalny McDonald’s Polska, w rozmowie z naszym portalem wskazuje, że wymogi zdobycia Grand Prix są bardzo ścisłe, a wyróżnione nim projekty muszą realnie zmieniać branżę komunikacji marketingowej.
- Grand Prix to prawdziwa śmietanka konkursu, wyróżnienie dla najlepszego z najlepszych. Nagroda za kampanię wskazującą kierunek rozwoju innym. Bycie wzorem doskonałym dla całej branży. Ma bardzo ściśle określone kryteria przyznawania. Wśród nich są holistyczność, innowacyjność, osiągnięte doskonałe rezultaty biznesowe, ale i te społeczne. W tej edycji Złotym kampaniom Effie trochę tych cech zabrakło – ocenia Adam Pieńkowski.
W związku z tym, jury podjęło decyzję, by nie wyróżniać dodatkowo żadnej kampanii, która dostała złote Effie. - Jednogłośnie z jury zdecydowaliśmy, że nagrody Grand Prix w tym roku nie przyznamy – komentuje w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Pieńkowski.
Opinię Adama Pieńkowskiego podziela Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Jednocześnie zaznacza, że wszystkie kampanie nagrodzone złotem Effie były na bardzo wysokim poziomie.
- 7 złotych statuetek, bardzo mocnych, przyznawanych po długich dyskusjach. Jednocześnie żadne z nich nie spełniło kryteriów, które narzuca Grand Prix. Zabrakło w tym roku kampanii, która byłaby absolutnie przełomowa, wzorcowa, miała szerszy wpływ społeczny – a tego w Grand Prix szukamy – stwierdza Paweł Tyszkiewicz.
Złotym Effie nagrodzono w tym roku następujące kampanie:
- „Gang Świeżaków” w kategorii retail/kanały sprzedaży (klient: Jeronimo Martins, realizacja: Duda Polska, MEC)
- „Bonjour w Carrefour” w kategorii retail/kanały sprzedaży (klient: Carrfour Polska, realizacja: Saatchi & Saatchi IS, Arena i K2 Media)
- „Prażubr” w kategorii launch/relaunch (klient: Kompania Piwowarska, realizacja: PZL, Tailor Made PR, Zenith i Huta 19)
- „Pojednanie” w kategorii media, kultura i rozrywka (klient: Forum Film, realizacja: Carat Polska, Posterscope Poland i Isobar Poland)
- „Daj się zaskoczyć” Maggi, (klient: Nestle Polska, realizacja: MEC, Publicis Poland i GoldenSubmarin)
- „Szukamy Mamy” w kategorii pro bono (klient: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, realizacja: VML Poland)
- „Wojna z rakiem” w kategorii pro bono dla (klient: Alivia - Fundacji Onkologicznej Osób Młodych, realizacja: Saatchi & Saatchi IS, Big Picture i Platige Image)
Dołącz do dyskusji: Effie w tym roku bez Grand Prix. „Zabrakło kampanii przełomowych”